Annons

Problem med PS och Ist*ds RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Jag får inte mitt PS-cs att kunna visa mina raw-filer, jag har laddat ner rawfirmware för ist*d bara det som fanns på pentax hemsida. Pentax eget photolab fattade jag ingenting av. Hur ska jag göra, var finner jag rätt plugin?
 

interpix

Aktiv medlem
Pentax senaste RAW photolab är annars rätt bra men med ett kanske lite udda gränssnitt. Kan vara värt ett försök...
 
Ett plugin för *ist D fungerar inte för *ist DS eftersom D och DS inte har samma RAW format. I senaste Photoshop och Adobe CameraRaw finns det stöd för både D och DS RAW format. Den plugin som Pentax har, är för gamla Photoshop - det är bättre att använda senaste CameraRaw för då behöver du inte denna plugin.

Fast jag tycker Pentax egen mjukvara fungerar helt OK med ett tämligen enkelt gränssnitt. Fast jag har valt att använda Capture One 3.7 LE därför att det erbjuder lite fler möjligheter.

Hälsningar
* Roland
 

mohei

Aktiv medlem
Jag hänger inte med riktigt. Det grannen Lasse installerade i min dator, 2.4, funkar egentligen inte? Eller?
I så fall kanske det är förklaringen till att min dator hängde sig och sedan fullständigt dog. Datorn gick inte ens at starta. Jag hade PS öppen då. Och FS, hmm.
 

Lasse H

Aktiv medlem
mohei skrev:
Jag hänger inte med riktigt. Det grannen Lasse installerade i min dator, 2.4, funkar egentligen inte? Eller?
I så fall kanske det är förklaringen till att min dator hängde sig och sedan fullständigt dog. Datorn gick inte ens at starta. Jag hade PS öppen då. Och FS, hmm.
Monica, nu är du allt ute och cyklar.
Adobe är kända för stabil programvara.
Denna raw plug in är knappast orsak till din datorkrasch.
 
ANNONS