Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bingo..

Produkter
(logga in för att koppla)

www.tille.se

Aktiv medlem
Träffade Bingo på Fotomässan i Jönköping och tycker han var en sympatisk kille om än något excentrisk men det brukar väl konstnärer vara.
Han presenterade en del av sina bilder och berättade sina tankar om dem vilket var intressant. Själv tycker jag han har mycket bra bilder. En favorit är nog bilden på Jessica Folcker som käkar Piggelin samtidigt som det brinner bakom henne.
När jag pratade med honom var han en ödmjuk kille. Eftersom jag är amatör så pratade vi lite om de begränsningar man har då. Han var förstående för det och gav tips om Portra-filmen och så. Han var inte alls skrytig som jag väntat mig. Det är iallafall min lilla erfarenhet av Bingo.
Tille
 

jbomelin

Avslutat medlemskap
Det lilla jag har sett av Bingo ger mig bilden av att han är väldigt underlig. Han kallar sig konstnär men är i mina ögon mer en playboyfotograf. Och jag har nog aldrig sett honom utan ett par jättefula glasögon på sig. Notera även att killen ska designa egna solglasögon - Bingo Brillan, särskrivet och allt. Otroligt hipp människa.

Säkert snäll :)
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Egentligen är det viktiga om Bingo tar bra bilder eller inte. Det tycker jag han gör. För mig är han en stor inspirationskälla. Han har ett eget bildspråk där du ser att det verkligen är Bingo som tagit bilderna. Många gånger känns hans bilder lite lekfulla och ovanliga mot andra kändisbilder. Hur han är som person känns mindre intressant men jag tyckte det är värt att framhålla att han var ödmjuk när man som amatör pratade med honom. Med tanke på vilka budgetar han har för fotograferingar kan det nog bli så att man blir styv i korken. Men fortfarande är det hans bilder som är intressanta.
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Bingo!

Där sade du något!
Jag har inte träffat honom, så jag kan inte säga något om personen.
Men bilderna han hade i Slitz imponerade föga. Blond med stora bröst är inte = super modell.
Men sedan han börjat jobba för Café, tycker jag bilderna blivit bättre.
Även de på hans hemsida.
Kanske var det kunden som efterfrågade den-där-typen-av-bilden-man-ser-i-herrtidningar?

Det är inte alltid jag själv tar bilder som jag hade velat ha dem.
Men kunden bestämmer. Det är inte alltid man kan påverka det.
 
ANNONS