Annons

Rabbaterna på AFIO

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
Tja, det är väl med luppar som med allt annat: Det finns olika prisklasser och olika kvalitetsklasser. Ibland finns det samband mellan pris och kvalitet, ibland inte. Hos Clas Ohlson kan du få en lupp för en femtiolapp...

Det enda man kan göra för att hitta "rätt" lupp är att prova luppar i butik, läsa tester och fråga andra. FOTO testade luppar för ett tag sen, men jag har inte aktuellt nummer. Vet någon?
 

acke

Avslutat medlemskap
Apropå mitt förra inlägg:
Jag fattade inte att det handlar om exakt samma luppar, Michael. Nu förstår jag din fundering helt och hållet. AIFOs pris tycks vara rejält saltat, trots 10% rabatt...
/Acke
 

Olivlunden

Aktiv medlem
Re: Luppar

Det är nämligen som så att Madeco har skrivit fel på sin webbsida! När jag ringde och beställde min lupp fick jag ett helt annat pris än det som står på webben. Riktpriset för Schneiders 6X lupp ligger på 1495 kronor + moms. Inte 830 kronor + moms som det står på sidan - det är deras eget inköpspris! Och det måste ju betyda att det har blivit ett ordentligt fel på Madecos sida, jag har påtalat problemet för dem så prislistan på lupparna borde uppdateras vilken dag som helst nu!
 

acke

Avslutat medlemskap
Hmm...är inte ett utannonserat pris bindande (såvida det inte är uppenbart orimligt)? Det trodde jag. Annars är det väl falsk marknadsföring?:confused: Vet någon?

830 spänn plus moms låter som ett riktigt schysst pris för en Schneider-lupp. Man kanske skulle slå till innan Madeco hinner ändra sin webbsida...:D
 

reecoy

Aktiv medlem
Om jag minns rätt från jöken så var det så här:

Om man erbjuder något (presenterar utbudet) så kan man sätta i stort vilket pris som helst, så länge det inte är riktat till någon speciell person. Detta gäller, såvitt jag förstår, i skyltfönster likväl som på webben eller i reklamblad.

Om fotofirman däremot skickar ett brev till dig och skriver att du får köpa luppen för 500:- så kan dom inte ändra detta, under förutsättning att du ger ett rent svar.

Det senare faller under avtalslagen medan det tidigare faller under marknadsföringslagen. Men å andra sidan är ju prisdumpning och annan otillbörlig aktion inte tillåten för att främja sin egna försäljning, vilket man kanske skulle kunna hävda i detta fallet eftersom priserna var i stort sett halverade gentemot aifo's priser.
 

mikeon

Aktiv medlem
Hur som helst angående priserna. Jag beställde faktiskt en lupp (6x) hos Madeco den 10 september i år. Jag fick betala 830kr + moms.
När jag hör denna diskussion inser jag att jag måste fått en kanonpris. :) Om de nu dessutom ändrar priset....:D

Så länge de inte ändrar priset i listan, försök få det för 830kr. Det borde ju vara det priset som gäller om det står så....
 

Anders F

Aktiv medlem
Jag kan med största säkerhet säga att det är något form av fel i Madecos prissättnig. Vi kontrollerar detta under dagen med Madeco och återkommer i frågan.

Mvh
Aifo AB
Anders Forsslund
 

Anders F

Aktiv medlem
Madeco har fel pris på sidan. De har lovat att ändra detta omedelbart. För övrigt kan det vara en hel del fel i priser just nu pga den senaste tidens försvagning av kronan.

Med vänliga hälsningar
AIFO AB
Anders Forsslund
 

Michael f8

Aktiv medlem
Jag ringde Madeco i dag och fick det bekräfftat att det var fel priser på deras Hemsa...
Så det blev inget Luppköp till ett riktigt riktigt bra pris :(

Så Erbjudande från AIFO visar sig vara ett bra pris!

Du Mikeon jag kan ju få köpa din lupp för 1000+moms så gör du en bra affär;)

Var det någon mer som fick köpa Lupp billigt från Madeco?
 

acke

Avslutat medlemskap
Jag ringde Madeco redan i måndags och fick samma svar som du. Tycker det är lite trist. Utlovar man ett pris så får man väl stå för det?

Nu kommer det att dröja innan jag handlar hos Madeco...gillar inte falska företag.:mad:
 

mikeon

Aktiv medlem
Tyvärr, Michael f/8. Jag behåller den nog för mig själv;) Ska i alla fall inte köpa någon lott eller något annat denna månad, jag har nog förbrukat min tur för ett tag framöver...;)

/Mikael
 

Michael f8

Aktiv medlem
ackelid skrev:

Nu kommer det att dröja innan jag handlar hos Madeco...gillar inte falska företag.:mad:
Falska? nja... nej ett fel har begåtts av Madeco, som inte går att fullfölja enligt de själva. Vi får man nog acceptera att "skit happens" hos företagarna också.

Men har JAG åkt 6 mil in till deras butik, så har jag INTE gått därifrån först jag fått ett erbjudande av samma Lupp till bästa _möjliga_ pris, typ inköpspris + hemtagningskostnad + 50 lapp.
Vad nu detta har blivigt för summa, så har jag accepterat detta som en ursäkt och kunnat köpa en Lupp för marknadens bästa pris trots allt.
 
ANNONS