Annons

Paris

Produkter
(logga in för att koppla)

joakim_hansson

Aktiv medlem
Nån som känner till en sida om Paris?
-miljöbeskrivningar, bilder etc.
Ska dit i höst o fota - främst gatufotografering, behöver en bra nätguide.


Kollat på google o inte hittat nåt bra tycker jag.

Tips mottages varmt.
 

Buddha

Aktiv medlem
Menar du någon Foto-Paris-sida?
Vanlig turistinfo finns annars på www.paris.org men den har du säkert redan hittat.

Det enda jag vet om Paris är att allt är _snuskigt_ dyrt, och människorna pratar konstigt...
 

joakim_hansson

Aktiv medlem
Jaaa lite av en guide för en fotograf.

Japp den andra har jag hittat redan o den gav inte så mycket, det jag letar efter är en sida med massor av miljöbilder från de olika stadsdelarna.

Joo visst är det dyrt i Paris, men inte så värst mycket dyrare än här i sthlm, hotell är ju relativt billiga tycker jag - 65-70 euro för dubbelrum är helt ok med mig.
 

Buddha

Aktiv medlem
Kan tyvärr inte tipsa om någon sida, men en googling på "Paris photo guide" ger drygt 6,4 miljoner träffar och någon av dessa måste ju vara bra?! Bara att börja bläddra... ;-)

Min kollega kom just hem därifrån och var upprörd över att t.ex. en 0,5 l coca-cola kostade €9 på kafé. Det tycker nog jag åxå är dyrt.. Han hävdade att allt var lika kostsamt?
 

mr.b

Aktiv medlem
Din kollega överdriver lite grann. Jag var där i juni med min flickvän, och visst, det är inte billigt i Paris - men det är inte dyrare än t.ex. Stockholm. Och du kan få en trerätters lunch/middag inklusive vin för 200 kr per person. Då är det inte en sunkig förortssylta jag snackar om, utan en helt acceptabel restaurang (dock utan stjärnor i michelinguiden).

Nog om detta. En i mitt tycke bra sajt med fototips är Rucksack .
 
ANNONS