Annons

Boende på Krabi, Sunrise Tropical Resort

Produkter
(logga in för att koppla)

Strutsen

Aktiv medlem
Vi drar iväg till Thailand och ska tillbringa lite tid i Krabi.
Har någon bott på Surise Tropical Resort som kan berätta lite. eller har ni förslag på annat hotell nära strande och med bungalowboende.

Två vuxna och två små barn. Vi har inte tänkt att leva budgetliv. Så billigaste hyddorna går bort.
Tack
 

Rickie77

Aktiv medlem
Raileh beach

I området rekommenderar jag Sand Sea-resort på west Raileh beach. Fräscha och fina bungalows, inte billigt/inte dyrt, grym pool med barndel, okej frukost ingår, liten butik. En av världens finaste stränder på gångavstånd. Fina apor för barnen att titta på på stranden (se mina bilder för exempel). ha en bra resa! Jag längtar tillbaka...
 

Magnuz

Aktiv medlem
Vart skulle ni rekomendera en person som kommer till Phukets flygplats och vill bo lugnt och skönt nära hav och fin natur med hyfsat billigt ( och fotoutrustnings på hotellet säkert) i typ jan-feb? att åka?. Funderar på Koh Lanta om det kanske kan vara fint, eller att åka runt lite? Vad kan man räkna med för hotellpriser för enkelrum?

/Magnus
 

Strutsen

Aktiv medlem
Jag var på Koh Lanta under 14 dagar och jag kan säga att det är toppen. Kommer aldrig mer åka till Phuket om jag inte blir bjuden.

Landar du på Phuket så kan du ta båten till Lanta via Phi Phi. Det tar ca. 3,5 timme och kostar 750 bath, 150 spänn vill jag minnas. Alternatvt att flyga till Krabi.

Jan - feb råder det väl resfeber till Thailand ?och det kan vara svårare att hitta boende. Men på Lanta finns det flera alternativ på enkelt boende direkt vid havet. Lanta Sand resort och spa är ett bättre alternativ på "Long Beach".

Vad man kan säga är att det tämligen lätt att bryta sig in i vilket boende som helst genom enkla lås och dörrar. (Även om inbrott är tämligen sällsynta så har dom ökat.) Kolla om dom safebox på rummet (om än liten).

www.sawadee.com samanfattar hotellutbudet bra och dess priser. Dessutom är möjligheten stor att man finner ett rum genom dom, även om hotellet hävdar att det är fullt.
 

Uttryck

Aktiv medlem
Kring Krabi skulle jag rek att bo på Railey beach då jag tycker att själva AoNang är så turistigt. Railey är bet mysigare.

Koh Lanta är ju lite platt och inte så dramatisk natur direkt. Men mysigt och inte alls så turistiskt som Phuket som är som värsta Mallorca typ. Men det finns ju små guldkorn även där. Skulle jag åka till Phuket skulle jag försöka boka boende på ön Koh Racha yai (söder om Phuket). Litet ställe dock men verkar mysigt.

Annars är mitt favorit Thailands-tips Koh Phangan som ligger på andra sidan fastlandet, ca 30 min från KOh Samui m båt. Många fina stränder där och avslappnad stämning. Inte bara full-moon-party alltså.
 

Bent C.

Aktiv medlem
Strutsen skrev:
Tack för svar.
Har ni någon uppfattning om hur pass barnvänligt det är på Krabi?
I själva Krabi stad är det väl inte sådär våldsamt barnvänligt, mycket trafik och ofta väldigt varmt. Men så snart man kommer ut ur städerna är det svårt att hitta något barnvänligare. Om du bor på Railey är det även ganska så grunda och barnvänliga stränder med väldigt lite strömmar. Lunchbåtar ligger lite överallt, och de har oftast även barnvänlig mat. Även om du bor inne i Ao Nang och åker båt ut till stränderna fungerar det bra med barn, de flesta stränderna i området är ganska grunda med sandbotten. Railey har den stora fördelen att det inte finns någon trafik. I övrigt tycker jag att Thailand generellt är extremt barnvänligt, befolkningen som i vanliga fall är väldigt vänliga, går över i någon form av megavänlighetsmode när man har barn med sig. Detta gäller tom i Bangkok, som annars kan vara lite småhetsig.

mvh

Bent
 

Uttryck

Aktiv medlem
Håller med om detta m barnvänligt. Första gången vi var dit m barn (vår yngsta son var då bara 6 mån) var alla helt galna i honom. Andra gången m en 5 resp 3 åring trodde vi det skulle lugnat sig men icket. De tyckte de var så söta m sitt ljusa hår o ville bara gulla m dem hela tiden. Gjorde inget för oss föräldrar men barnen var lite störda över detta dock.

Förtydligande kring Ao Nang ang turiststuket där. Det är fler restauranger m svenska menyer, fler charterturister där osv. Stränderna i Ao Nang är inte så fina, man tar en longtailbåt till någon närliggande strand oftast (t ex till Railey beach West alt Phra nang, eller Chicken eller Poda island). Så om ni har små barn ta gärna m flytvästar. Till Ao Nang kan man åka bil, inte till Railey som ligger ute på en udde, dit åker man båt sista biten, t ex från Ao Nang (10 min) eller från Krabi stad (30 min).

Kanske några nätter på vardera stället?
 

inge

Aktiv medlem
Strutsen skrev:
Vi drar iväg till Thailand och ska tillbringa lite tid i Krabi.
Har någon bott på Surise Tropical Resort som kan berätta lite. eller har ni förslag på annat hotell nära strande och med bungalowboende.

Två vuxna och två små barn. Vi har inte tänkt att leva budgetliv. Så billigaste hyddorna går bort.
Tack
Skall ni bo billigt så åk ut till TON SAI som ligger alldeles intill RAYLEY BEACH där det är mycket dyrare, ni går lätt över till Rayley på 5-10 minuter
http://www.simonfoley.com/climbing/krabi.htm ( Fina bungalows finns i viken med ac )
 
Senast ändrad:
ANNONS