Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Vad är konstnärlig?

Det avgör du! Konstnärliga naturbilder är bilder där du tycker att du använt naturen för att skapa en bild som enligt din egen mening är konstnärlig.

I denna tråd är tanken och konsnärligheten fri, den enda begränsningen är att bilden skall bygga på naturen i någon form.

Jag inser jag borde starta med en egen bild, så jag bidrar med denna.
 

Bilagor

Arleklint

Aktiv medlem
Det finns träd där så den har naturen som bas och är konstnärlig.

Observera dock att konstnärliga naturbilder inte tvunget skall vara oskarpa.
 

Liax

Aktiv medlem
Nu plåtar jag ju nästan aldrig rena naturbilder. Men den här bilden som jag tog idag tycker jag blev lite konstnärlig.

Vet inte vad växten heter, men jag kallar den för filtblomman eftersom bladen är mjuka och tjocka som om de var gjorda av filttyg.

/Joakim
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Sista från mig, för sen vill jag hellre se andras:)
Jag har ju bara massa träd..

Gammal ir(film) genom kass skanner..
 

Bilagor

Arleklint

Aktiv medlem
Om man gör konstbilder eller "Nature Art" som jag kallar det behöver man inte veta ett dugg om vad man fotar. Man behöver bara trivas med att fota ute i naturen.

Glöm fågel- och blomarter. Njut i naturen. Meditera, filosofera, planera och fota.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Liax skrev:
Nu plåtar jag ju nästan aldrig rena naturbilder. Men den här bilden som jag tog idag tycker jag blev lite konstnärlig.

Vet inte vad växten heter, men jag kallar den för filtblomman eftersom bladen är mjuka och tjocka som om de var gjorda av filttyg.

/Joakim
Bilden är kanon svartvit! Fina kontraster. Växten ger en liten alien-känsla som är spännande
 

Graal

Avslutat medlemskap
Tycker personligen att även raka "vanliga" fotografier av natur är högst konstnärliga. Det behöver inte alltid vara något abstrakt, tillgjort för att vara konst. Konsten ligger inte i det utan i förmågan att se bilden/detaljen, att avgränsa den och att kunna återge den på ett sätt som tilltalar eller väcker känslor.

Här kommer ett bidrag. Om det lever upp till epitetet "konst" får andra avgöra.
 

Bilagor

Arleklint

Aktiv medlem
Alla era bilder är absolut "Nature Art". Den ena ger möjlighet till en massa inspiration och tankar, den andra är konstnärlig i sin rena avbildning och den tredje är konstnärlig genom att betraktaren har möjlighet att uppleva.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Slussa in era bilder i poolen "konstfoto"
Det är för lite natur där! Naturen är en outsinlig grund för det som kan kallas konst.
 

Majo75

Aktiv medlem
Härliga bilder ni lagt in!

Passar bra med lite inspiration så här års, jag har en tendens att hamna i någon slags fotodepression vinterhalvåret när det bara är mörkt, mulet och trist.
 

Bilagor

ANNONS