Annons

Göran Kropp död !

Produkter
(logga in för att koppla)

SiPaMoId

Aktiv medlem
Läste just att äventyraren,filmaren och fotografen Göran Kropp har omkommit i en klätterolycka i USA.
Jag tycker det är tragiskt. Jag har träffat honom några gånger och tyckte att han var en trevlig och intressant person.

Jag ägnar en tanke till hans fästmö Renata Chlumska !

:- (
 
Senast ändrad:

Orelle EFS

Aktiv medlem
Hoppas att du har fel!!!

Det var nog längesedan jag hoppades så innerligt att någon har fel som jag hoppas nu.
Har lyssnat på honom när han höll ett av sina föredrag och det var en av de bästa föredrag jag någonsin hört på!!!
En fantastisk person som man inte kan annat än att bli imponerad av....
Mina tankar går också till Renata!!!
En mörk dag är det!
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Ja det verkar tyvärr vara sant. Det är tragiskt att våran egen svenska Stålman nu är borta och att han överhuvudtaget kan dö.
Hans bok om resan på cykel till Mount Everest var mycket spännande läsning.
Självklart går tankarna till de anhöriga.
 

Bryggarn

Aktiv medlem
Var tvungen att kolla på aftonbladets nättidning, och det stämmer, han är borta.

Göran var en av de intensivaste föredragshållare jag sett.

En stor förlust.
 

jonas_lindquist

Aktiv medlem
Det var hemsk var fort djungeltelegrafen går.

Synd att jag aldrig fick höra honom föreläsa. Har bara hört positiva saker om honom.

/Jonas
 

jolo

Aktiv medlem
Göran Kropp var en mycket kontroversiell person och en person med mycket stark personlig närvaro.
Hoppas att alla (och det var ganska många ett tag) som var emot honom kan gräva ner stridsyxan och minnas honom som vår tids störste äventyrare!

Jag hade förmånen att se hans föredrag 2 gånger och följde hans karriär med stort intresse.
En fantastisk människa i en miljö som ofta var kaotisk, betydligt mer lung och sansad än mediabilden.

Vila i frid Göran
 

steal

Medlem
Aftonbladets bildspel

Jag tittade på Aftonbladets bildspel med bilder ur Göran Kropps liv. Vilket misslyckat urval. Det måste finnas hundratals spännande bilder från hans äventyr. Istället väljer de ut bilder av samma typ som jag har i mitt familjealbum...
 

-Roger-

Aktiv medlem
Hemskt att höra... En person med järnvilja och som verkade ha ett humör som inte mycket rådde på... Hade förmånen att se honom föreläsa och en mer underhållande föreläsare är svårt att hitta...
 

Omar

Aktiv medlem
Hårt slag att både Göran Kropp och Galen Rowell har försvunnit från oss. Livet är hårt!
 

abbebus

Aktiv medlem
Det är bara att instämma i allt som sagts. Det behövs personer som Göran Kropp!

Har själv varit på ett par av hans föredrag och de var helt fantastiska.

Stor sorg!
 

wikman

Aktiv medlem
jolo skrev:
Göran Kropp var en mycket kontroversiell person och en person med mycket stark personlig närvaro.
Hoppas att alla (och det var ganska många ett tag) som var emot honom kan gräva ner stridsyxan och minnas honom som vår tids störste äventyrare!

Vila i frid Göran
Jag tror nog att de som var emot honom inte håller med om att han var en av "vår tids största äventyrare", men jag håller med om att det är absolut inget man bör älta när han är död.

Vila i frid och ett stort tack för allt arbete med att föra fram äventyret i media.

/Niklas
 

Losjö

Medlem
Mycket tragiskt

Jag fick aldrig höra honom tala heller. Men jag har hört mycket om honom.
Han var inte den största, men är väl inskriven bland de största.

Vila i frid.

PS hemsidan är fortfarande uppe. DS

http://www.kroppaventyr.se/
 
Senast ändrad:
ANNONS