Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Titta!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Linis

Avslutat medlemskap
Hej!

Nu vill jag ha fler röster och kommentarer på mina bilder så kila nu dit och titta!!

MVH
Linisen
 

SunKi

Aktiv medlem
Du får väl göra som alla andra då antar jag, ta sådana bilder som drar till sig ögonen.

Vet inte vad andra tycker om sättet du gör reklam för dig själv på, men jag tycker inte om det. Idiotiskt, tror du att vi skulle ha ett roligt forum om ens hälften av de 10.000 medlemmarna skulle skriva inlägg som dig?

Alla vill säkert ha kommentarer och betyg, det är oftast därför folk lägger upp sina bilder.
Du är inget undantag.
 

Bryggarn

Aktiv medlem
Björn skrev:


Alla vill säkert ha kommentarer och betyg, det är oftast därför folk lägger upp sina bilder.
Du är inget undantag.
Exakt!
Vi vill alla ha flera kommentarer och betyg på våra bilder.
Bästa sättet att få kommentarer är att själv ge kommentarer.
 

Linis

Avslutat medlemskap
Björn skrev:
Du får väl göra som alla andra då antar jag, ta sådana bilder som drar till sig ögonen.

Vet inte vad andra tycker om sättet du gör reklam för dig själv på, men jag tycker inte om det. Idiotiskt, tror du att vi skulle ha ett roligt forum om ens hälften av de 10.000 medlemmarna skulle skriva inlägg som dig?

Alla vill säkert ha kommentarer och betyg, det är oftast därför folk lägger upp sina bilder.
Du är inget undantag.
Ursäkta mig lilla du, var inte meningen att ngn skulle bli arg...
Sorry, ska inte göra om det
 

Lucca-sara landstedt

Aktiv medlem
snälla nån...

Snälla ta och slappna av lite...
Tjejstackarn skrev för att få lite uppmärksamhet, man gör väl vad man kan, om man inte fått nåra kommentarer... Visst, det finns bättre saker att skriva om här, men att bli jätteupprörd och kalla det idiotiskt är bara löjligt...
Slappna av och var lite trevliga och glada emot varann istället!

Lucca. (glad idag...)

Ps, nu ska jag gå o kika på hennes bilder...:)
 

Linis

Avslutat medlemskap
Re: snälla nån...

Lucca skrev:
Snälla ta och slappna av lite...
Tjejstackarn skrev för att få lite uppmärksamhet, man gör väl vad man kan, om man inte fått nåra kommentarer... Visst, det finns bättre saker att skriva om här, men att bli jätteupprörd och kalla det idiotiskt är bara löjligt...
Slappna av och var lite trevliga och glada emot varann istället!

Lucca. (glad idag...)

Ps, nu ska jag gå o kika på hennes bilder...:)
Hihi, tack Lucca!!
Visst fick jag uppmärksamhet, även fast det var negativt så la dom ändå märke till mig =)
 

Haraldus

Aktiv medlem
Du har fått 55 röster och givit 39...
Baserat på detta skulle man ju med visst fog kunna utbrista:TITTA SJÄLV!
 

Linis

Avslutat medlemskap
Snälla, vad är det här för surgubbar... Försökte bara vara lite rolig och alla hoppar på en.
Ser ingen anledning att rösta på bilder jag inte tycker om... Och visst ser ingen någon anledning att rösta på mina bilder så är det upp till dom, ville bara vara lite rolig. Men det går tydligen inte här...
 

henab

Aktiv medlem
Linis skrev:
Snälla, vad är det här för surgubbar... Försökte bara vara lite rolig och alla hoppar på en.
Nejdå, Lina, det är ingen som har nåt emot dig :) Egentligen är de flesta rätt snälla.

Fast de som varit på forumet ett tag har sätt rätt många sådana här inlägg om att man vill ha fler kommentarer. Som sagt, det vill vi alla. :) Bästa sättet är (återigen som sagt) att ge fler kommentarer själv!
 

elva

Aktiv medlem
ALLVARLIGT talat.
Jag brukar inte sticka ut hakan, men jag måste ställa mig på Linas sida här.
De senaste dagarna har jag läst väldigt många inlägg på de olika forumen och jag tycker det verkar som om många klankar och gnäller på folk så fort de får chansen.
Har ni så dåligt självförtroende att ni måste hoppa på minsta lilla sak för att hävda er så borde ni nog skaffa hjälp.

/Daniel.
 
Senast ändrad:

Speedy

Aktiv medlem
Ställer mig bakom både Lina och DAniel!

Det verkar som att vissa sitter och letar efter fel och brister i folks inlägg. Något som iaf. jag tycker pestar ner denna annars så eminenta sida full med information.

Jag trodde att det här var en sida som skulle uppmuntra folk att börja fota mer, men om man är ny här och får en massa skit kastat på sig så fort man säger något som inte passar dessa självutnämda forumpoliser så svalnar nog intresset rätt omgående.

mvh/Tobbe L
 

Haraldus

Aktiv medlem
Jag kan hålla med om att det ibland kan förekomma ”övertoner” i inläggen här på fotosidan. Det tror jag faktiskt att man får stå ut med intill någon sorts gräns. Det jag imponeras av här på fotosidan är att det finns så mycket kunnande samlat. Via sökfunktionen kan man lätt hitta bland allt det som redan avhandlats. Hittar man inte det man söker kan man slänga ut en fråga och man får nästan alltid ett väldigt kvalificerat svar och man får det snabbt. Om trådar ”spårar ur” så ingriper forumvärdarna på ett föredömligt sätt. I denna tråd Titta så kan jag inte tycka att det ”spårat ur”. Är det inte ganska normalt att det surrar till lite? Kontentan blev väl att ger man själv så får man… Fast det ligger väl något i det Tobias skriver om uppmuntran. Här kommer alltså Lina, full av entusiasm och livsglädje och så blir det tvärstopp… Men blev det verkligen tvärstopp? Sprang Lina in i en mörk garderob, tårögd? Tittar man på Linas album så har hon en öppen och konstruktiv dialog med omgivningen. Betygen och kommentarerna visar att Lina redan kommit väldigt långt i sitt fotande. Den entusiasmen och glöden som ger sådana bilder kan inga surgubbar på den här sidan stoppa!
Lina, lycka till med ditt fotande och ev. studier på någon fotolinje!
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Håller med

Kan bara hålla med om att sidan har förändrats och folk gnäller för mycket.
Det är beklagligt att fotosidan har börjat utvecklats till en "klubb för inbördes beundran",
och det gör att många medlemmar avstår från att kommentera eller ge sig in i diskussioner då de är rädda för "reprissalier" från andra i form av mail,1:eek:r i betyg mm.

Hur skall sidan kunna utvecklas om det håller på så här ?

Niklas, nu utan bilder på fotosidan.se
 

SunKi

Aktiv medlem
Jag är ingen surgubbe, väldigt långt ifrån både sur och gubbe.

Lina: patronisera mig inte, tack.

Jag reagerar över såna inlägg, onödiga inlägg som jag inte är särskillt intresserad av att läsa, om du åtminstonde skrivit en vettig topic så hade man kunnat förstå vad det var för tråd, och undvikit den.
 

Lucca-sara landstedt

Aktiv medlem
Mitt sista inlägg;

Man får kanske tåla att bli, som du säger Björn: patroniserad, då man gör samma sak själv i sitt första inlägg genom att kalla någon, eller det någon gör för idiotiskt...
Det var alles!

Ha en bra dag allihopa!!
 

Linis

Avslutat medlemskap
Björn skrev:
Jag är ingen surgubbe, väldigt långt ifrån både sur och gubbe.

Lina: patronisera mig inte, tack.

Du, jag skrev inte att just DU var en surgubbe, om du läser ordentligt så ser du att jag skrev:
"Snälla, vad är det här för surgubbar... Försökte bara vara lite rolig och alla hoppar på en."
Alltså inget personligt emot dig, vad beträffar ditt inlägg så har jag redan bett om ursäkt för att jag överhuvudtaget skrev, att sen alla andra "håller med mig" om att man ibland kan få vara lite rolig utan alla andra hackar är inte mitt problem. Hacka på dom som klagar på dig istället.
 

kriss

Avslutat medlemskap
Hihi... inte för att jag är så värst troende, och har inte heller läst bibeln, men nog står det någonstans där att "Låt den utan synd kasta första stenen".

Vi får inte glömma bort att vi är väldigt många som läser och skriver här, det kommer ju aldrig att kunna bli så att alla tycker lika och det är väl egentligen bara bra. Har man en åsikt tycker jag att man lika gärna kan slänga upp den, fast man kan ju förstås försöka vara lite smidig och ta det på ett mjukt sätt istället för att hoppa på någon.

Mig störde det inte att Lina kastade in sin vädjan om kommentarer här. Tyckte att hon verkade entusiastisk och sånt är väl bra. Men man kan ju se en poäng i första svaret hon fick... Dvs om alla skulle göra så vore det ju rätt jobbigt att läsa i forumen och försöka sålla bort. Fast innan man blir irriterad kan man kanske ta ett djupt andetag och vänta och se om det verkligen blir många som gör likadant. Så kan man bli irriterad då istället om man nu vill bli irriterad på det.

Jag tycker inte att nån ska behöva strunta i att vara ärlig pga oro för att bli påhoppad eller nertrampad. Får man 1:eek:r av någon av den anledningen att personen vill "ge igen", då är det nog mest synd om den personen som gör så.

/Kriss
 

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
Björn skrev:
Jag reagerar över såna inlägg, onödiga inlägg som jag inte är särskillt intresserad av att läsa, om du åtminstonde skrivit en vettig topic så hade man kunnat förstå vad det var för tråd, och undvikit den.



Men lägg ner för fan!
Om du inte fann detta inlägg intressant så är det väl inte svårare än att backa tillbaks en sida och skita i diskussionen?! Eller?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS