Annons

.

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag kör CS2 i windows, och har åtminstone inte problemet med att bocka av lager. Pekaren blir en hand när jag håller den över lagerpaletten.
Att ha koll på penseltypen är lite svårare. Om jag högerklickar för att ändra storleken så kan jag samtidigt byta penseltyp, men jag kan inte se vilken typ jag har för tillfället. Kanske samma symtom som du skriver om.
Lägga ihop två lager, om det bara vore det som krävde tankekraft ändå... Jag kan välja mellan "Merge down" (slå ihop med undeliggande lager), "Merge visible" (slå ihop alla synliga lager), och "Flatten image". Du kanske är van vid andra sätt, men dessa är de menyval jag har, och jag använder alltid menyerna.
 

stefohl

Aktiv medlem
dovearea skrev:
Hej!

Sedan snart 6 månader uppgraderade jag mig från Photoshop CS till CS2. Sedan övergången har jag inte riktigt kommit överens med PS. Arbetsflödet infinner sig aldrig, det flyter inte på utan problem som det gjorde i CS.
Du har kollat att du har ledigt utrymme på din hårddisk. Så fort det börjar bli trångt på disken blir Photoshop segt att arbeta med.

Stefan
 

Tomasz

Aktiv medlem
Det finns någon "reset" för photoshop, jag tror att man ska hålla ner shift när man startar den. Det har räddat mig en gång, fast då var det rena hängningar på tio minuter innan den kom igång.

I windows gäller det att ha koll på sina typsnitt. Ju fler man har i datorn, desto trögare kan det bli, men jag vet inte om det bara gäller uppstart eller om det är konstant. En "type manager" kan avhjälpa detta, men det har inte jag.
Plugins är ju också en sak som kan trassla, du kanske kan prova att avinstallera om du har lagt till något special.
 

Scratchen

Aktiv medlem
Jag kan bara klargöra att CS2 känns mycket segare än CS för mig. Det gäller både på Mac och PC.
 
ANNONS