Annons

kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

grovskopa

Medlem
Hej hopp!

Jag har precis börjar fotografera och har lagt upp ett par av mina första foton... Vore toppenkul med lite kritik (positiv som negativ)!

gonatt /Mika:D
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Inte för att jag vill vara negativ till dig personligen Mika men det börjar komma upp tendenser på forumet att man tigger kommentarer. Jag tycker det känns fel. Säkert vill alla här som laddat upp bilder ha kommentarer lika mycket som de som tigger kommentarer i forumet.
Jag anser själv att det finns en skillnad mellan forumet och galleriet. Forumet är till för att diskutera tekniker och få råd och sånt medan galleriet och dess kommentarsdel är tillför att kommentera bilden och ge tips på just den bilden.
Men det är kanske bara jag som tycker så?

/Linus
ps Svara gärna om ni inte håller med.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det finns ett förslag om att lägga till just en "ge mig kritik på den här"-funktion, man har möjlighet att be om kritik på en viss bild men bara en bild per dag. Med en enkel lista kanman se alla sådana uppmaningar i kronologisk ordning.
photo.net har något sådant.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
clindh skrev:
Det finns ett förslag om att lägga till just en "ge mig kritik på den här"-funktion, man har möjlighet att be om kritik på en viss bild men bara en bild per dag. Med en enkel lista kanman se alla sådana uppmaningar i kronologisk ordning.
photo.net har något sådant.
Jag tror det vore dumt rent kommunikativt. Det sänder ut signalen att man inte riktigt vet vad man vill med gallerifunktionen på fotosidan.se. Är det en "lagra-dina-familjebilder-här-sida" ala Yahoo eller är det kritik som är kärnan? Lägger man till en sån funktion känns kritikdelen som en bisak och lagringsdelen som huvudsyftet.

Bara min synpunkt.
 

acke

Avslutat medlemskap
Håller med Jim helt och hållet. Man ska vara ivrig att få kommentarer på alla bilder man laddar upp på Fotosidan. Det är ju själva poängen, annars har bilderna inte här att göra.
Mvh/Acke:)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
För övrigt tycker jag valet av ordet "Galleri" är lite olyckligt, eftersom det ju för tankarna till ett ställe där man visar upp sina alster och blir okritiskt applåderad för dem. "Bildkritik" är förvisso föga originellt men är rakare och kommunicerar tydligt att det inte är ett ställe man lagrar sitt familjealbum.
 
ANNONS