Annons

Nyborjar kurs eller liknande?

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaggbom

Aktiv medlem
tjaba alla.. jag har planer pa att borja studera efter jag kommer hem fran min resa har nere i australien (om ca 4 manader) jag har inte nagon fotoutbildning sen tidigare men skulle garna vilja prova att ga nagon ca 1 ars utbildning for att kunna fa hjalp att ta fotot till nasta level.
Finns det nagon sadan nyborjar kurs eller liknande som ni rekomenderar?

Ni kan ju kolla pa mina bilder jag tagit om ni vill veta, men som sakt har jag ingen utbildning inom det och har inte heller halt pa sa mycket pa fritiden.

Jag tror inte heller att jag kommer jobba med det i framtiden men det ar ju alltid kul att bli battre pa det man gillar.

Precis innan jag reste hit (ca 3 manader sedan nu) sa sag jag i nagon fototidning att det fanns nagon 1 ars utbildning i visby tror jag det var..
det lat ganska kul da det sags vara ett fint stalle att vara pa (ar sjalv fran norrbotten och har faktiskt aldrig varit pa nagon av dom oarna.)

jaja om ni nu orkar lasa det har skulle jag uppskatta alla svar ni kan tankas ge...

men som sakt, det ska helst vara en utbildning for nyborjare eller liknande sa man inte behover skicka in nagra bilder med ansokningen da jag som sakt inte ar sa bra,

Mvh Simon
 

Piko

Aktiv medlem
folkhögskolan i Hemse, fotokurs
folkhögskolan i Mullsjö
folkhögskolan i Kjesäter

dock är det nog lite sent att söka dit nu, sista ansäkningsdag var kring maj/juni.
men till nästa år kanske.
själv kom jag inte in på fotokursen i hemse så det blir kjesäter!
 

Shaggbom

Aktiv medlem
har kollat pa dom och inget av dom verkar vara det jag vill... jag ar inte intresserad av att halla pa med annan konst... dvs keramik mm och jag ar inte spec intresserad av att halla pa med film(morkrum och liknande) det jag vill lara mig ar foto tekniker och liknande, lara mig anvanda kameran till max (bara intresserad av digitalt) samt att lara mig battre efterbehandling mm.

de dar kurserna ar om foto historia,morkrumsteknik mm mm

Finns det nagon annan kurs som har det jag ar ute efter eller far jag helt enkelt bara fortsatta leka pa min fritid?
 

Leifer

Avslutat medlemskap
Shaggbom skrev:
har kollat pa dom och inget av dom verkar vara det jag vill... jag ar inte intresserad av att halla pa med annan konst... dvs keramik mm och jag ar inte spec intresserad av att halla pa med film(morkrum och liknande) det jag vill lara mig ar foto tekniker och liknande, lara mig anvanda kameran till max (bara intresserad av digitalt) samt att lara mig battre efterbehandling mm.

de dar kurserna ar om foto historia,morkrumsteknik mm mm

Finns det nagon annan kurs som har det jag ar ute efter eller far jag helt enkelt bara fortsatta leka pa min fritid?
Om du inte har något emot distanskurser har www.nyip.com kurser som får bra kritik. Det finns en som handlar specifikt om digitalfotografering och efterbehandling, den skulle kanske kunna passa?
 

Shaggbom

Aktiv medlem
jag bor som sakt i norrbotten(pitea) och har planer pa att komma harifran, hatar denna lilla stad :)

Sa att fa ga en kurs pa distance ar vall inte att foredra, skulle garna vilja dra ner till sodra sverige eller nagonting sa man far lite distans och kan uppleva nya saker.

Tack iaf for ideen... nagon annan som har nagra ideer vad man kan soka?

Tacksam for alla svar...
 
ANNONS