Annons

Jobb Jobb Jobb!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer.jonsson

Avslutat medlemskap
Det är så här att jag har fått ett jobb att plåta promotion bilder till ett lokalt band här i ljusdal , och skulle bara vilja höra lite åsikter och tips om mitt val av utrustning och kanske tips om hur det ska utformas ! ( jag har egna ideer men vill bara höra vad ni på fotosidan tycker)

Utrustning:

Kameror: Hasselbad 200fc/w, Pentax Z1p, ev Minolta Dimage 7i ,

Film:Neopan Acros 100iso,Neopan 400iso och ev Tri x,

Kom gärna med förslag om ändrigar !
 

marcus_kallander

Aktiv medlem
Just i utrustningsväg har du ju det mesta... Sen kommer det ju an på vad för bilder du planerar och hur bandet vill speglas... Vilken musikstil handlar det om? Digitalt är ju den lättaste vägen att gå så varför inte kombinera Hasselbladeren med det digitala... Lycka till iallafall!
 

Nw2

Avslutat medlemskap
För lite info

Det här är som att försöka beskriva för en kille som är blind sedan födseln hur RÖTT ser ut.......

Niklas, bara färgblind
 

mrsandin

Aktiv medlem
Vill inte vara taskig men håller med Niklas Wibom.. utrustningsmässigt har du vad som behövs men när det gäller själva plåtningen så tycker jag du ska köra på dina egna ideer. Beskriv dem för bandet och diskutera igenom vad du tänkt dig. På så sätt får båda parter fram sina åsikter. Bandet har ju självklart oxå en inre bild av hur de vill att sina bilder bör se ut! Snacka med dem så ska du se att det ordnar sig!

Lycka till!!!

//David
 
ANNONS