Annons

Af-C i K100

Produkter
(logga in för att koppla)

bengt luthman

Aktiv medlem
Är sugen på att skaff amig en K100, men såg att den int ehar af-c mer än i sportläget..nån som vet om de kommer att släppa en ny mjukvara som de gjorde till DS'en där man kna ha af-c hela tiden??

/bengt
 

sfr danne

Aktiv medlem
bengt luthman skrev:
Är sugen på att skaff amig en K100, men såg att den int ehar af-c mer än i sportläget..nån som vet om de kommer att släppa en ny mjukvara som de gjorde till DS'en där man kna ha af-c hela tiden??

/bengt
Jag har beställt en K100d, undrar vad det är du pratar om.

Detta blir min första system kamera, är det något man har nytta av som nybörjare?? af-c

Det jag tolkar är att det är nogot speciall läge för
Auto-Fokus

Mvh
Daniel
 

holmbo

Aktiv medlem
AF-c står för kontinuerlig autofokus (översatt) och kan vara bra vid fotografering av rörliga motiv. Det låter lite konstigt att dom inte har det på K100d. Är det verkligen så?
 

jido

Aktiv medlem
Ja, det låter märkligt om inte K100D har denna möjlighet iom att till och med DL har det. Försök få tag på en manual till K100D och kolla där.

Eller vi kanske har någon lycklig ägare till kameran redan som kan svaret?
 

interpix

Aktiv medlem
bengt luthman skrev:
Är sugen på att skaff amig en K100, men såg att den int ehar af-c mer än i sportläget..nån som vet om de kommer att släppa en ny mjukvara som de gjorde till DS'en där man kna ha af-c hela tiden??

/bengt
När jag läser specen på Pentax hemsida ser jag att man i menyn kan välja mellan af-s och af-c. Inte någon koppling till att det behöver vara sportläge.

Om ingen annan hinner svara så kan jag kanske kolla detta om någon dag eller så, är i Tokyo nu.
 

interpix

Aktiv medlem
Hittade en manual och där står att AF-C kan användas i P, Av, Tv, M eller B läge.

Det står också att i alla Picture Modes där motivet antas vara rörligt är autofocusen alltid följande (AF-C). Kanske ett missförstånd därifrån?
 

bengt luthman

Aktiv medlem
ok dåså,på specen på deras hemsida står det att den hade af-c i enbart sportläget,eller så har jag helt enkelt misstagit mig, men tack för den snabba hjälpen...
 
I bildlägena (picture modes) så är AF-C endast tillgängligt i sportläget, det går alltså inte att få AF-C i något annat bildläge.

Däremot är det fullt möjligt att, precis som på DS (med uppdaterad mjukvara), DS2, DL och DL2, att köra AF-C i lägena program, tidsautomatik, slutarautomatik och helt manuellt läge.

Bildlägena vänder sig helt till nybörjare och de är mer låsta funktionsmässigt än de mer kreativa exponeringslägena.

Hälsar
R
 
ANNONS