Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad gör en bra bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventileit

Aktiv medlem
När man snurrar runt i olika forum och läser kommentarer om bilder o.s.v stöter man ofta på saker som: "Vad vill du förmedla med bilden?" m.m. Måste man alltid förmedla en känsla eller berätta en historia med sin bild? Kan inte en bild bara vara vacker genom sitt motiv?. För oavsett om jag förmedlar en känsla eller berättar en historia med min bild så kommer den ju ALLTID utan undantag att tolkas på olika sätt.

Hence the expression: "A picture speaks a 1000 words!"

När du tittar på en bild ser du alltid på denna med "dessa" ögon, Och för att bilden skall vara vacker för just dig måste då bilden säga något?

Själv struntar jag helt och hållet i vad bilden förmedlar för känsla till just mig, För jag vet ju inte alls om det var just den känslan som fotografen VILLE förmedla när han tog bilden.

För mig kan bilder vara underbara och vackra utan att beröra.

När jag själv fotograferar så handlar det inte om att beröra på en själslig nivå, Utan mer att dela med mig av det vackra som jag såg och därmed valde att fota.

Vad har ni själva för tankar och funderingar runt detta?

//Danne.
 
Senast ändrad:
ANNONS