Annons

Porträttfotograf, Örebro, brådskande!

Produkter
(logga in för att koppla)

chigabiga

Medlem
Hej!

Detta är kanske inte tillhör detta forum, men ändå:

Min hustru kommer från Brasilien, och behöver ett nytt pass. Dock kan man inte ta ett vanligt svenskt passfoto, eftersom de har lite andra regler:

* 5 x 7 cm
* Dagens datum ska synas på fotot (dvs man sätter på sig en klisterlapp, namnbricka eller liknande, där dagens datum anges...konstigt!)
* Porträttet ska vara rakt framifrån, dvs man ska ej visa ena örat, som man gör i Sverige.

Har någon tips på fotograf i Örebro som kan fixa detta? Alternativt lista över fotografer i Örebro? Det är brådskande, vi behöver helst ha det fixat denna vecka! Vi kommer att ge fotografens namn och telefonnummer till brasilianska ambassaden, så att de kan rekommendera denne till andra brasilianare i Örebro med omnejd (kanske inte så många, men ändå...).

Svara i forumet eller via mail:

michaelrita@yahoo.se

Tack!

Hälsningar,

Michael och Rita
 

Maverick

Aktiv medlem
Sök efter Greger Tallroth i telefonkatalogen. Jag vet inte om han gör den typen av jobb men han är frilansande fotograf iaf.

Mvh
Maverick
 

chigabiga

Medlem
Tack för tipsen! Gula sidorna via Internet borde jag tänkt på tidigare (vi har inte fått några vanliga telefonkataloger än, eftersom vi är relativt nyinflyttade).

Hälsningar,

Michael
 
ANNONS