Annons

Hjälp med Spyder 2express

Produkter
(logga in för att koppla)

Kraxabraxa

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har just köpt Spyder2express. I installationsguiden står det: "Disable Adobe Gamma or any other third party monitor calibration software in the "Start-up" folder."

Jag gick in i kontrollpanelen och "Lägg till och ta bort program" men där finns inte adobe gamma.
När jag hittade den i startmenyn finns det heller inget alternativ för att avaktivera den.

Hur gör jag? Någon som vet och kan hjälpa en stackars teknikanalfabet??

MVH
Ulrika Weijmer
 

perkaby

Avslutat medlemskap
På startmenyn finns en mapp som heter "Autostart". Är Adobe Gamma installerat så finns den där.

Du kan högerklicka på ikonen, och välja "Ta bort", så startas inte Adobe Gamma när datorn startar.

/Pär
 

bstrand

Medlem
Spyder 2 Express och ATI

Hej
Tack för alla tips på FS ang Spyder och Adobe Gamma. Installerade min Spyder 2 Express i går och blev lite förvånad när det kalibrerade resultatet inte skiljde från före kalibrering. Spyder-mjukvaran talade tydligt om att profilen var laddad vid uppstart av Windows. Kollade också att den rätta profilen var vald, vilket var O.K.
Det visade sig efter lite nät-sök att ATI-grafikkort med gammal drivrutin inte laddar data (LUT) från kalibreringen. Lösningen är alltså att uppdatera ATI's grafikkortsdriver.
Sedan fungerar det bra.
 
ANNONS