Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

raw

Produkter
(logga in för att koppla)

zonny

Ny medlem
jag har 350d men jag förstår ej hur jag kan öppna raw bilder när jag ska lägga in dom. min polare har d50 och han har laddad hem ett program som heter raw viewer men det funkar ej för mig snälla hjälp mig
 

pixelbild

Avslutat medlemskap
Fick du inte med Canon's DPP program när du köpte kameran.Om du fick det så är det ett mycket bra program att framkalla RAW filer i.
/Thomas
 

PITCH

Aktiv medlem
MAO.....
DPP är Canons program "Digital Photo Professional".
Finns på en av skivorna som du fick med när du köpte din kamera....

Den som söker den finner...
 

Kristian h

Aktiv medlem
snälla läs forumbeskrivningen !!



Forum > Bilden i fokus > Bildforum: Bildbearbetning

I denna tråden jobbar vi med hemläxor som berör efterbehandling av bilder. Här är det ok att skapa flera hemläxor parallellt. OBS OBS! Detta är inte ett forum för tips i Photoshop och liknande. Det finns ett forum för sånt längre ner.
 

pixelbild

Avslutat medlemskap
FILM) (Kristian h skrev:
snälla läs forumbeskrivningen !!



Forum > Bilden i fokus > Bildforum: Bildbearbetning

I denna tråden jobbar vi med hemläxor som berör efterbehandling av bilder. Här är det ok att skapa flera hemläxor parallellt. OBS OBS! Detta är inte ett forum för tips i Photoshop och liknande. Det finns ett forum för sånt längre ner.
Ojdå är man på dåligt humör.
 

Kristian h

Aktiv medlem
en smula kanske men tycker att det inte är för mycket begärt att läsa forumbeskrivningen...

Råkar gilla att jobba med bilder och de som gillar svara på frågor har ju sin del att va på... Jag kör tex på höger sida och vet vilken hastighet som gäller

Visst är det kanske lite överreaktion men den här delen av forumet blir ständigt nedlusad av photoshopfrågor, bildformat eller andra frågor som det redan finns en plats för om man bara tar sig tid och kollar in spelreglerna
 
ANNONS