Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjääälp!!! Fotosidan saboterad!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Nu får jag snart panik och slänger ut datorn! Varje gång jag går in på fotosidan så poppar det upp ett fönster där jag kan ladda ner "macromedia flash player" eller något liknande. Fönstret dyker upp varje gång jag byter sida på FS eller klickar på något som ändrar skärmens utseende. Jag vill inte ladda ner nån skit som jag inte vet är bra. Vad ska jag göra för att terminera detta pop-up-skräp. Det spelar ingen roll om jag loggar in på FS från någon annan dator. Fönstret poppar upp ändå.
Hoppas på sakkunning hjälp!
En något iriterad Tony
 

flutte

Aktiv medlem
Det är en av annonserna som kräver det för att kunna visas. Egentligen helt onödigt, men å andra sidan är det rättså många websidor som kräver Flash för att över huvud taget fungera hyffsat. Men rätt nyttjat av en webdesigner kan det ge en hel del mervärde för surfaren.

Du kan ladda ned det med gott samvete, för det är (i stort sett) säkert. Väl installerat tar det ingen extra kraft från datorn, och i sammanhanget ovanligt lite när det väl behövs.

/Fredrik
 

SunKi

Aktiv medlem
Tror att det har med fotosidans reklam att göra, någon viss reklam..

Förstår att du kanske inte vill ha det, men det är inget farligt alls, en mkt bra sak att ha ibland t.om..

Flashplayer är ett plugin typ till din webbläsare som gör att den kan läsa flashsidor... flash är.. hmm hur ska man förklara det.. hmm, svårt.. man kan göra webbsidor t.ex i flash, det ser lite snyggare ut..

aja, kontentan av det hela är.. det är inget farligt..

Sund inställning dock att inte vilja ladda ner något du inte vet vad det är.
 

Linmajon

Aktiv medlem
Jag, liksom NÅGRA andra kollar på Fotosidan på jobbet. Min sura NT-burk är helspärrad från alla sorters installationer inklusive Macromedia Flash ( Jag är konsult och MÅNGA andra företag har samma spärrar).
Problemet dyker ytterst sällan (i princip aldrig) upp förutom nu på Fotosidan, och det VARJE gång man tar upp sidan.

Ta genast bort eländet tack...

// Mats, annars mycket nöjd...
 

NiklasK

Aktiv medlem
titta på adressen som det står att du kommer ladda ner ifrån. Är det macromedias sida så tycker jag att du skall LADDA NER DET! Du kommer ha nytta av det, inte bara på dne här sidan!
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Vi har samma policy på jobbet (Satt av mig, vi utvecklar också system och komponenter kan byta ut saker till andra versioner än kunderna har), men....

Är priset för att ha tillgång till fotosidan så lågt som till att tex Flash ställer till problem måste man väl tycka att det är överkomligt.

Tjänsterna och den support vi har måste ju rimligtvis ha ett pris, och stannar det vid annonser med den diskreta framtoning som nu måste vi väl skatta oss lyckliga.

Ang Flash så har ju även de haft sina säkerhetshål etc, så helt problemfritt är det ju inte.

Roine
 
Senast ändrad:

Tonyeagle

Aktiv medlem
tackar för svaren

Jag får väl, dock motvilligt, ladda ner programmet. Jag tycker dock att det sådana här popups skulle gå att stänga av. Det borde väl ändå gå att ordna av de som snickrar sidan!?
 

carpelux

Aktiv medlem
Re: tackar för svaren

Problemet är ju att den som "snickrat" annonsen använt flash.
Att fotosidan har ett par diskreta annonser för att hjälpa till att finansiera driften tycker i alla fall jag är helt OK.
Det bästa är väl att klaga på onezerophoto, och tala om att deras reklam är störande.

Tonyeagle skrev:
Jag får väl, dock motvilligt, ladda ner programmet. Jag tycker dock att det sådana här popups skulle gå att stänga av. Det borde väl ändå gå att ordna av de som snickrar sidan!?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Gokväll gott folk. Det är onezerophoto:s annons som är gjord i Flash och när flash inte är installerat så efterfrågar webläsaren om du vill installera den. Flash är helt ok att installera och ni kommer säkert att ha nytta av det plugin:et nu eller i framtiden.

Det är alltså INTE fotosidan som skapar popup:en.

Annonser i olika former är något som alltid kommer att finnas på fotosidan. Hittills har vi inte haft ngn förfrågan om annons som poppar upp, och vi vill helst undvika detta, men allting har sitt pris!

Jag skall kolla med onezerophoto i vilket fall, för jag är övertygad om att de vill att ni skall tycka gott om dem :)
 

---

Aktiv medlem
Har själv Flash installerat men jag vet inte om jag gillar att ha saker som blinkar och har sig då jag ska titta på bilder...

Mvh/ Kenneth
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi har haft annonser som rör på sig i princip hela tiden, så det har inget med Flash att göra och det är inget nytt.

Vi har annonsörer för att vi skall få in pengar för vårt arbete och våra kostnader. Vi vill förstås att våra annonsörer skall synas så det får valuta för sina pengar.

Men ju fler som betalar in pengar för medlemskap desto mindre behov har vi av annonsörer.
 

SunKi

Aktiv medlem
Usch, jag fasar för den dagen vi får popups!

Dessutom är jag rätt säker på att reklam i popups ger sämre resultat.. eftersom de flesta stänger ner rutan redan innan bilden har hunnit laddats..
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Som sagt, vi tycker också att popuper verkar störande, men betalar ngn xx kronor.. (men det får vara ganska många xx kronor) :)

Vi tycker att det är ytterst viktigt att annonserna och fotosidan smälter bra ihop. Både för oss, för annonsörerna och för er besökare.
 

SunKi

Aktiv medlem
Jo det är klart att det måste smälta ihop..
Jag tror inte att det är någon här som råkar få syn på en annons, och går in och spontanshoppar direkt..

Men om ni har smidiga och bra annonser så kanske man kikar där när man ska till att köpa något..

Vet inte hur era annonsavtal ser ut nu, men det är rätt ofta som sidan får betalt efter hur många som går in på det annonserande företagets hemsida från sidan annonsen ligger på..

De som annonserar tjänar ju inget på att ha en popup som folk ignorerar direkt..
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag är övertygad om att man kan göra en intressant popup som kan ge mycket bra genomslagskraft och exponering. Allt handlar om vad förslags annons vi talar om. Personligen tittar jag väldigt mycket på annonserna i fototidningar och finner de intressanta. Jag tror att det går att göra även på fotosidan.

En popup däremot som gör reklam för ngt som är väldigt irrelevant för fotosidans besökare är en annan sak.
 

Linmajon

Aktiv medlem
NiklasK skrev:


titta på adressen som det står att du kommer ladda ner ifrån. Är det macromedias sida så tycker jag att du skall LADDA NER DET! Du kommer ha nytta av det, inte bara på dne här sidan!
Det GÅR INTE eftersom installation av ALL programvara är SPÄRRAD av datoradmin-avdelningen.
Tyvärr kommer jag nog strax att tröttna på den ständiga popupen och skippa fotosidan helt dagtid.
Hemma har jag förstås flash och då funkar allt.
Det konstiga är att ytterligt få sidor på nätet tjatar om flash-installation bara för att man tar upp sidan. Fotosidan är tyvärr en av dem.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja, det blir väl lite tufft att motivera varför IT avd skall ta bort den spärren. :)

Men vi skall kolla lite till på dilemmat.
 

Mozo

Avslutat medlemskap
onezerophotos annons stör inte mig, förutom att den ligger ÖVER menyraden till "OM OSS"... Den skymmer alltså menyn som kommer fram.
 
ANNONS