Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min D7Hi har havererat

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke H

Aktiv medlem
Panik!!!!!!!!!!!!!!!
Jag satt och experimenterade med mitt nyförvärv, och när jag skulle testa "continious autofocus", så fick den fnatt...
kameran slocknade helt (när jag tryckte halvvägs för fokusering) i ca 2-4 sekunder, samtidigt som det stog "err" i fönstret.
I vissa lägen så slocknar den inte, men den fokuserar inte heller. Den manuella fokusringen hjälper inte heller...
Som jag förstått det så har "err" med att den är för varm, men så är inte fallet heller.

apa apa apa apa apa apa apa apa apa...(ursäkta det grova språket...

Om ca 50 minuter öppnar butiken där jag köpte den, då är det jag som ringer dit...
Är det någon som har någon smart lösning? det verkar som om det bara är att skicka tillbaks den för service...
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Och du har kontrollerat att de är fräscha? Har du någon väggadapter annars så du kan testa med de någotsånär pålitliga två hålen i väggen?
 

Micke H

Aktiv medlem
He he, näe jag köpte batteripack istf nätadapter...
men det är bra med kräm i det...
de vanliga batterierna var oxå hyffsat laddade, desutom så betedde sig inte kameran så här när de tog slut senast...

jag tror jag går tillbaka till skokartongshålkameran...
 

Micke H

Aktiv medlem
Och så var det bara att skicka iväg kameran...

Jag har kollat med min butik, och de kan inte se annat än att det bara är service som gäller...

prutt!
 

Arleklint

Aktiv medlem
TESTA! Total återstart av 7i

Testa att hålla ned avtryckningknappen samtidigt som du tar ut och sätt i batterierna.
 

Micke H

Aktiv medlem
Tyvärr försent att försöka, kameran är på väg till Minolta för service, efter samråd med återförsäljaren.(Som är duktiga på digitala kameror)

Men det hade ju varit värt ett försök...Frågan är hur länge jag är utan den nu...
Men jag har ju min Communicam till min mobiltelefon...! (alltid enkelt att driva med sig själv...)
 

Micke H

Aktiv medlem
Jo, det tyckte min butik också, hade de bara haft ett ex inne så skulle de ha skickat den direkt och löst det själva med servicen på den trasiga... Men de har haft en strykande åtgång på just D7Hi, så jag ska kolla idag när jag kan få en ny...
 

Micke H

Aktiv medlem
Nu verkar det som att en ny kamera är på väg, Minolta skulle bara få in min(vilket de får senast idag kl 16:00), sedan går den nya kameran med vändande post till mig... Jag får väl ändå säga att om det nu går som det är sagt så är det endå bra service av de iblandade... skönt!
 

Micke H

Aktiv medlem
HURRRAAAAA!!!!!
Igår fick jag en ny kamera,äntligen!
Minolta hade visserligen lovat att jag skulle få den i fredags, men med tanke på att den gick sönder förra måndagen på kvällen, och att jag hade en ny exakt en vecka senare så är jag ganska nöjd. Det hade tagit ännu längre tid om det inte vore för "min" fantastiska butik, som verkligen gjorde allt och lite till för att det skulle gå fort!
Gänget på Uppsala FotoKompani, ett stort tack!
www.ufk.se så har ni kontakt med dem :)
(en gång lyckades jag att få dem att demonstrera en slavblixt framför deras webkamera medans jag pratade med dem per telefon...!)

Nu ska här fotas!
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag gratulerar och hoppas att det går bättre med kameran denna gång :)

Frågor och funderingar vet du att du kan ställa här i forumet om de dyker upp. Alltid kan någon svara.

Har ni nån snö i Dalarna förresten. Skulle vilja göra vinterbilder, men här i Stockholm är det för tillfället snålt med den varan.
 
Senast ändrad:

Micke H

Aktiv medlem
Snö, he he, det har vi haft liggandes se´n början på november...
Jag trodde det var normalt för Dalarna(flyttade hit i somras), men så hörde jag att den hade kommit tidigt.

Däremot så har vi nog bara haft en soldag sedan snön föll... Lite trist, det är så grått...

En gnistrande vinterdag, då lär inte jag sitta still....!
 
ANNONS