Annons

Kostnad A3-affish för utställning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Lägger in en ny diskussion, har annars redan en fråga om detta i en tidigare tråd. Sitter och kalkylerar lite kring kostnaderna för en utställning. Undrar bara vad det kan kosta att ta fram en svartvit affish i A3, med en stor kvadratisk bild och lite text till? Det behöver inte vara toppkvalitét på trycket/utskriften men det ska vara vattenfast. Antal: 40 stycken.
 

Gunsan87

Aktiv medlem
Hej!

Jag tycker att du ska vända dej till www.radiocity.nu det är ett labb nere i Helsingborg/skåne som gör riktigt bra bilder.

Köpte nyligen en 70*100 bild för bara 199 kr och den va svin bra!

Värt att kolla!

De tar porta för 25 kr om man vill ha de hemskickat.. jätte smidigt :)
 

Graal

Avslutat medlemskap
Ni har fått det här om bakfoten. Utställningsbilderna gör jag givetvis själv i mörkrummet. skulle aldrig falla mig in att lämna bort det arbetet. Nej det är, precis som jag skrev, fråga om en affish för densamma, alltså en sådan som man sätter upp på stan för att informera om utställningen, därav vattenfast och inte högsta tryckkvalitét. 40 ex i A3 ska galleristen ha, Ja jag säger då det.....
 

Graal

Avslutat medlemskap
Langsor skrev:
Nils

Var och när kan denna utställing tänkas äga rum förnågonstan?


Thomas
"Jag kommer att visa svartvita fotografier vid en utställning på Uffes Källare, Sandgärdsgatan 1 i Växjö (mitt emot Domkyrkan) 24/2-2/3 2007. Välkommen dit! Mer info om detta kommer senare. Gör gärna ett besök på Uffes Källare om du har tid och är i Växjö med omnejd!"
 

Graal

Avslutat medlemskap
Kostnaden för kopiering/tryck av en svartvit A3-affish på 80g papper i 50 ex hos text4u blir 110-115:-. Tycker dock att 80g-papper verkar för tunt. Tillägg för 120g High Grade är 1kr/ark. Alltså totalt ca 150:-. Tror ni det funkar något så när med tryck av en bild på detta papper (behöver inte vara perfekt)? Finns väl liknande kopieringsfirmor i Växjö med liknande priser så att man slipper frakten.
 
ANNONS