Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra faktasidor

Produkter
(logga in för att koppla)

Harumi

Ny medlem
Jag håller på med en uppsats,och undrar nu om det finns några bra faktasidor om just reklam,eller studiofotografering?

Upsatsen ska vara inlämnad 13.12 så väntar på snabba svar.
 

Harumi

Ny medlem
Jag fick lite hjälp,tack.
Men jag undrar också över hur man börjar,alltså få ihop pengar...hur man ska göra reklam för sig själv. Utbildningen vet jag ju redan.Men sådant.
 

hornavan

Aktiv medlem
Det vanligaste sättet att börja är att fota vänner och bekanta och ge bort bilderna. Så gjorde jag. Är det då någon som gillar det man gör så frågar folk snart om man inte kan ta lite bilder på just deras....

Då gör man det billigt och så småningom sitter man där med egen ateljé och en massa pengar och vrider nävarna i förtjusning.

Ett bra sätt att lära sig är att vara asstistent åt någon som redan kan jobbet. Då lär man sig i alla fall att koka kaffe.

Ett bra råd är att inte tacka nej till några jobb. Även om det är ett skitjobb kanman lära sig lite grand och kanske få en kontakt.

Ibland förundras jag av att det tydligen finns massvis med arbetslösa fotografer i Stockholm och andra storstäder.

Då är det något som är galet.

Hoppas du får ut något av detta. Lycka till!
 
ANNONS