Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS350 Refurbished - Köpa eller inte köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gangsingen

Ny medlem
Har hittat en Canon EOS350 inkl. 18-55 objektiv på ebay rätt billigt. Vad är era synpunkter om refurbished? Kameran blir riktigt billig, och säljaren lämnar 3månaders garanti. Som jag förstår det så är kameran genomgången och testad av Canon. Som sagt, synpunkter och råd mottages tacksamt ang. "refurbished".
 

hornavan

Aktiv medlem
Refurbished betyder att någon köpt en vara och återlämnat den. Den är sedan kontrollerad av tillverkaren och säljs med full garanti.

Det är ett utmärkt sätt att få i princip helt nya varor till ett betydligt lägre pris.

I USA finns det butiker som enbart säljer refurbished.

En privatperson kan inte sälja refurbished; annat än om hon köpt en refurbished vara och säljer den omgående. Annars är den ju gammalgads begagnad.
 

ljonsson

Aktiv medlem
Är det på ebay.co.uk du hittat kameran? Kolla i så fall att de verkligen levererar grejerna utanför Storbritannien.
 

Gangsingen

Ny medlem
Tack för svaren.

Säljaren är ett företag. Företaget (emilyandlily) säljer både på ebay.com och ebay.co.uk, dock levererar de till Sverige enbart från ebay.co.uk Företagets feedback är väldigt bra, 99,7% positivt på närmare 18000 sålda artiklar. Varan skall skickas från Storbritannien, så tull&moms behöver jag inte bekymra mej om, väl?!
 

Gangsingen

Ny medlem
Tack Tor, men jag har redan vunnit en auktion på ebay. En refurbished 350 med standardglugg +2 gb minneskort för 311GBP. Ett ganska ok pris tycker jag. Nu är det bara att vänta in paketet.... :)
 

Eeros

Aktiv medlem
En bra kamera och ett mycket bra pris. Nu väntar vi bara på att få se hur bra bilder den levererar... :)

Btw, välkommen till Fotosidan.se!

-Eero
 

niklas_b

Aktiv medlem
Re: Re: EOS350 Refurbished - Köpa eller inte köpa?

FILM) (ulltand skrev:
Annars undrar jag hur en privatperson kan lämna garanti.
Jag lämnar ibland garanti när jag säljer grejer - t.ex. fotoutrustning på Tradera. Oftast två veckor eller så, dvs tilräckligt för att köparen ska kunna testa alla funktioner.

En gång har jag råkat ut för att köparen hittade ett mindre fel och vi kom överens om att jag betalade tillbaka 20 %.

Jag tycker det är seriöst, kränger jag nåt som "bra skick" så är det väl rimligt att kan garantera att det stämmer. Och jag vet att folk bjuder högre när de vet att de inte köper grisen i säcken.
 
ANNONS