Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D eller Olympus E-500?

Produkter
(logga in för att koppla)

Myrdha

Medlem
Jag ska nu gå över från min analoga Canon EOS 300 till en digital systemkamera, men jag har en otrolig beslutsångest. Jag har köpt en massa tidningar och jämfört vilken kamera som är bäst, men jag kan ändå inte dra ett slutgiltigt beslut.

Det är där ni kommer in och säkert kan hjälpa mig :) Jag är ju nybörja med digital system och behöver därför ingen superbra kamera för 12 000. Just nu står det mellan en Canon EOS 350D och en Olympus E-500, vilken skulle du/ ni rekommendera till mig som nybörjare?


Alla svar är bra svar så tveka inte!

Mvh/ Madelene
 

Maxieboy

Aktiv medlem
Canon 350D! (eller 400D om du skall köpa nytt.)
Du har ju redan ett objektiv som kommer passa till en ny eller begagnad 350D. Om du köper begagnad så se till at den inte har tagit för många exponeringar. Kitobjektivet till kameran kan du skippa och istället köpa ett 50mm/1,8 det kommer du att få finare bilder av.
 

Xjhpeo

Ny medlem
Ett tips är att hålla ögonen öppna efter utförsäljning av nya EOS 350D. Själv köpte jag ett kit igår på Media Markt i Göteborg för 4 995 kr. Helt klart ett bra pris, och jag gissar att fler affärer kommer sänka priset i och med att det är en utgående modell.
 
ANNONS