Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken batteriladdare till AA batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

AronAkesson

Aktiv medlem
Hej!

Om man vill ha en riktigt bra bateriladdare till AA och AAA baterier vilken ska man välja då? Snabb laddning och sknosam mot batterierna borde vara viktiga faktorer.


Det lutar mot en:

http://www.kjell.com/?item=44502&path=

Men med tanka på hur snabbt den laddar kanske den sliter hårdare på baterierna. Någon som vet något? Någon som har sett någon resencion av laddare?
 

Albwah

Aktiv medlem
Jag har Energizer 2700mah batterier och laddare. Hade först Varta 2500mah med laddare men dom va helt hopplösa, laddade ut sig på ett par dar. Sen köpte jag Energizer, och dom batterierna räcker till över 500 bilder i min K100. Jag har även likadana i min blixt och de har jag inte laddat nån gång och jag har använd blixten hela julen samt nyår. Riktigt nöjd är jag. Den ändå nackdelen är att det tar 12 h att ladda 4st 2700mah.
 

jeskata

Aktiv medlem
TechnoLine BC700 och IC-8800 är rätt bra, man kan styra och avläsa det mesta. Har en BC700 och man kan ställa in laddström som 200/500/700 mA, den visar aktuell ström, spänning och uppladdad kapacitet för varje cell. Den har också funktioner för att urladda, rekonditionerna och mäta kapaciteten.

Tror att CO har IC-8800 iaf.
 

interpix

Aktiv medlem
johanni skrev:
Har själv en GP PowerBank Travel med lite olika 2700mAh batterier
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=44546&path=2100000,2805000,2807500,2808750

Funkar bra och laddar batterierna hyffsat snabbt (runt4 - 5h). Valde den eftersom det även gick att ladda batterier i bilen med den... Behöver du inte det är säkert den du länkade till bättre, men dyrare ;)

Valde en samma i hopp om att den skulle vara skonsammast, laddar individuellt och även AAA batterier. Tyvärr tycker jag inte att livslängden på mina AA batterier blev nått längre, men laddaren har ju vissa fördelar ändå.
 
ANNONS