Annons

Kitobjektiv till 350D och 400D - värdelösa?

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterHampus

Medlem
Hejsan!

Ska köpa min första digitala systemkamera och det verkar bli antingen Canon 350D eller uppföljaren 400D. Vad jag läst ska dess kitobjektiv vara ganska usla - är det så?

Ska jag istället satsa på att köpa ett kamerahus och därefter optiken separat - trots att jag är nybörjare och inte har några större kunskaper i byte av objektiv eller dammrengöring?

Tack för svar!
 

MrD

Aktiv medlem
Hej,

Jag gick vägen att jag köpte en 350D med kitobjektiv och har tagit många bilder som jag är riktigt nöjd med med det objektivet.

Som nybörjare tror jag att det är ett mycket bra objektiv att börja med, det låter som om du inte är van vid systemkamera och då är det mycket nytt i början att lära sig och jag tror du kommer komma en bra bit med kit-objektivet.

Du kan sen när du har bekantat dig med kameran och funderat lite på hur du vill ta dina bilder titta på att kompletera med bättre objektiv.
 

StS

Aktiv medlem
Hej,

Du skriver att det är din första digitala systemkamera, men har du haft analoga systemkameror innan eller är du helt ny på systemkamera-biten så att säga?

Vet du vad du vill fota? Vilka brännvidder du vill ha på objektivet/objektiven, osv?



// Stefan
 

watski

Aktiv medlem
Är kitobjektiven av undermålig konstruktion och ljussvaga, har de slö autofokus och taskiga motljusegenskaper? Jajamensan. Går det trots dessa tekniska begränsningar att ta bra bilder? Jajamensan. Sök på "kitobjektiv" under utrustning och döm själv.


Johan
 

contender

Aktiv medlem
Vad jag har förstått så kostar 400D i princip inte mer om man köper med kitobjektiv eller inte. Så isf kan du ju köpa med kitobjektivet och testa. Märker du att du vill ha ngt bättre/ljusstarkare så kan du ju slänga/sälja kitzoomen och köpa dig ett nytt objektiv.
 

Ola_H

Aktiv medlem