Annons

Hjälp med Canon ESO 400D lens kit

Produkter
(logga in för att koppla)

Cynthia

Aktiv medlem
Jag har bestämt mig att köpa en canon eso 400d men jag vill ha hjälp med vilken LENS jag ska köpa till..vilken e 18-55mm Lens Kit bra? men vilken e bäst? är det något specielt jag ska tänka på när jag köper kameran? vilken minnes kort är bäst till den?
 

Scratchen

Aktiv medlem
Om du är helt grön på foto så kan man nog leva med 18-55 ett litet tag, annars är det bara skräp. Jag skulle skippa kitobjektivet och satsa på t.ex Sigma 18-50/2.8EX. Mycket objektiv för pengarna.

Som minneskort skulle jag nog ta ett Sandisk Ultra II.
 

Cynthia

Aktiv medlem
till Jeroen Hartings

Men då passar alltså Sigma 18-50/2.8EX canon eso 400d? och den heter exakt sådär när jag ska söka på pricerunner tillexempel.eller finns det olika modeller med samma namn..ps.tack så jätte mycket för svar trodde aldrig någon skulle svara och så fort.
 

Albwah

Aktiv medlem
Re: till Jeroen Hartings

Cynthia skrev:
Men då passar alltså Sigma 18-50/2.8EX canon eso 400d? och den heter exakt sådär när jag ska söka på pricerunner tillexempel.eller finns det olika modeller med samma namn..ps.tack så jätte mycket för svar trodde aldrig någon skulle svara och så fort.
Sigmat passar fint till 400D, se bara till att det är Canon fattning, finns till Nikon mfl också. Kolla www.prisjakt.nu istället, bättre och enklare när det gäller kamera prylar tycker jag.
 
ANNONS