Annons

Bra grepp

Produkter
(logga in för att koppla)

mikep

Aktiv medlem
Har precis köpt en Olympus C-4000Z. Tycker dock att greppet är lite för glatt. Finns det nån form av tejp eller annat som kan användas för att få ett bätttre grepp? Det ska givetvis se bra ut också.
 

fjalstal

Aktiv medlem
Panduro (dom som säljer "pysselsaker") har nåt som heter klichégummi. Det är 3-4 mm tjockt neoprenskum med självhäftande baksida. På deras hemsida ( http://www.panduro.se) finns det i 20*20 cm ark men jag vet inte om det är samma sort som jag har använt tidigare. Fast 3-4 mm kanske är för tjockt?
 

carpelux

Aktiv medlem
Tyvärr är det inte självhäftande baksida på klichegummit. Men det gå ju ordna med dubbelhäftande tejp för montering av mattor.
 

fjalstal

Aktiv medlem
Va synd. Sorten dom sålde för några år sen var självhäftande och väldigt praktisk till allt möjlig. Latexslangar till cyklar är rätt bra grepp i annars. Tyvärr brukar färgen på dom vara rätt kräkiga, rosa och beige t ex.
 

Efwa

Aktiv medlem
Jag har gjort mig ett nytt grepp :)
Jag har inte ens tänkt på det förrän den här tråden att man kan använda Klichégummi, eller som jag då, tunnt liggunderlagsmaterial som vi har i massor.

Mitt eos-grepp flagade av och där står man med ett glatt "volvoinstrumentbrädeplast" som är halt som satan.

Tog min Paspartoeskärare (eller hur det nu stavas) och fasade av kanterna, stansade ett hål för batteriöppnaren, och satte fast det med mattejp.

Det blev skitbra!

//Efwa, som nu kan ta ännu bättre bilder ;-)
 

fjalstal

Aktiv medlem
Bra idé. Eftersom jag bara hade 8 mm tjockt liggunderlagsmaterial hemma så provade jag att skära ner tjockleken på det med skalpell och det går att få riktigt tunt och bra.

En annan sak i samma genre är att använda såna där greppband till hockeyklubbor på kamerastativet. Väldigt bra grepp och så isolerar det hyggligt vid kyla.
 
ANNONS