Annons

Blixt till Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Greedy

Medlem
Jag går och fundrar på om och i så fall vilken blixt man ska köpa. Man ska helst inte behöva ha den fastsatt i blixtskon och den får heller inte kosta allt för mycket. Någon som har ett tips på någon? eller vet var man kan hitta en bra begagnad, för att hålla nere priset.
 

Anddje

Aktiv medlem
Håller med Jörgen, 5600 är ett bra val, även 3600 och Sigma EF-500 DG Super funkar bra, Sigman är inte så dyr ny heller.
 

Greedy

Medlem
Att man kan hålla den vid sidan om kameran, alltså att man inte måste ha den fast "monterad" på kameran. Typ som Sonys HVL-F36AM
 

js1

Aktiv medlem
Okej, det kan man med samtliga ovan nämnda blixtar. Satsa på en Minolta eller Sonyblixt.
Dom är lite bättre byggda och funkar generellt bättre med D7D.
 

js1

Aktiv medlem
56:an (i både Minolta och Sony-version) är helt klart att rekommendera. Jag har både 3600 och en Sony 56:a. 56:an går att vinkla i både höjd och sidled, du kan köra den manuellt och reducera effekten plus en del annat smågodis. 36:an går bara i autolägen och kan bara vinklas uppåt.
 

Silverfinn

Medlem
Hallå!
Köpte nyligen HVL-F56AM blixten och ångrar inte en sekund. Måste säga att den är väldigt användarvänlig. Så det är mitt tips. Bra pris hos Pixmania var det också
 
ANNONS