Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon is s3

Produkter
(logga in för att koppla)

toveliina

Medlem
jag står i valet och kvalet att köpa en ny kamera. har hitills bara kört med en canon powershot A520 och ibland lånat en Panasonic lumix fz10, men nu funderar jag på att köpa en canon powershot s3 is. vad tror ni? är det ett bra köp?
sedan tänkte jag bara höra om lite hjälp med att välja väska till den också, ifall jag köper en. jag förstår mig inte på att välja ut väska på internet, men jag behöver ju plats för 4 extra batterier och ett extra minneskort bara, i så fall.

Jättetacksam för svar, och kom gärna med förslag på om det finns någon annan riktigt bra kamera i ungefär samma prisklass, som jag kanske ska överväga och kika på :)
 

aasaboe

Aktiv medlem
Hej Tovelina!

Det är väldigt svårt att råda om kameraköp, och jag har inte mer att komma med än att jag själv har en Canon Powershot S2 IS, föregångaren till den du nämner. Jag är mycket belåten med min S2:a, om jag skall säga någonting negativt så är det att sökaren kunde vara bättre. Jag har också en Panasonic med 12X zoom även den, men bara 2 megapixel. Panasonicen har faktiskt bättre sökare än S2:an, så om du har möjlighet tycker jag att du skall titta på nyare versioner av Panasonic och se vad du tycker om den.

Men S3:an är utan tvekan ett bra val. Man vänjer sig ju vid sin kamera, och när man väl köpt den skall man sluta jämföra med andra. Bättre att lägga den tiden på fotograferande ;-)
 

PeterWem

Aktiv medlem
Vad jag förstått har panasonicen endast fyra megapixel.
Äger en S3:a och är mycket nöjd med den. Nackdel är att det inte finns något rawformat och att iso 800 är värdelöst.
Att stativgängan är av plast klagar många på, men jag har inte sett någon förslitning på den ännu.
Bristen av blixtsko har jag löst med en externblixt och fotocell.
Vill du se hur bra bilderna blir så kika på http://stilbild.nu
 
ANNONS