Annons

Fotoskola i England?

Produkter
(logga in för att koppla)

Herr_Pierre

Medlem
Hej,

Har tänkt söka in till ett antal fotoskolor nu och har hört att det ska finnas en jätte bra i England, utanför London tror jag. Vet någon vad denna heter och om den är bra?

Med vänliga hälsningar
Pierre Wester
 

Thomas Ekström

Aktiv medlem
Jag studerar vid University College for the Creative Arts som ligger i Maidstone, en timme utanför London. Själva skolan är utspridd i 5 städer runt om London, jag vet att fotoutbildning finns i åtminstone 3 st av dessa: Maidstone, Rochester och Farnham. För att vara helt ärlig är jag inte lika nöjd som jag var innan, tycker lärarna sätter för lite press på oss och det följer samma rutin hela tiden. Gör ett projekt på x antal veckor, häng upp på väggen och hoppas du får ut nåt av kritiken. Det jag har lärt mig på den sista tiden har jag lärt mig själv, lärarna har inte varit till nån hjälp.

Om du ska söka hit så tycker jag du ska titta på Rochester, ligger också bara en timme från London. Har en kompis som studerar där och det är helt annorlunda syn på utbildningen där. Ibland blir det kanske lite för mycket jobb, men hellre det än för lite. Dessutom har dom bättre utrustning där, digitala Hasselblad och sånt. Ok, jag vet att det viktiga är att du själv är motiverad och utrustning spelar inte så stor roll egentligen. Men visst fan är det kul att leka när man har chansen.

http://www.ucreative.ac.uk
 
ANNONS