Annons

Normal Photography???

Produkter
(logga in för att koppla)

Greg

Ny medlem
Ursäkta min dåligt Svenska, men finns det i dagens lägge, nånting som heter "NORMAL PHOTOGRAPHY ?"
Finns det nånting som heter normala ljussättningar, när det finns så många olika alternative?
Titta i vilket international modetidning som helst och kolla dom olika ljussättningar och färg kombinationer.
Måste alla bilder vara skuggfria även om JAG tycker att skuggar i bild är väldigt snygg och konstnärlikt fint? Jag fick mycket kritik för mina skuggar under åren, men jag VILL HAR SKUGGARNA.
Har också fått båda, bra och dålig kritik för mina olika ljussättningar och färgarna i visa bilder....Jag tackar för allt konstruktivt kritik....men visa har inte hängt med i svängen när det gäller dom nya tekniker, i dagens fotografi, och jag tycker att man måste häng med för att utveckla som fotograf.
Skalla vilja höra vad NI tycker om dagens fotografi samt om NI tycker att det finns någonting som heter "NORMAL PHOTOGRAPHY"
 

pej

Aktiv medlem
Det skulle väl vara ett ljus som efterliknar det vi vanligtvis ser. Många porträttfotografer tycker om förskönande ljus men jag vet inte om jag skulle kalla det för ''normalt''.

När det gäller skuggor så tycker jag att de gör sig bättre i svartvita portträtt än i färgporträtt men det är väl upp till beställaren i den mån det finns någon. Jag är glad amatör så jag gör som jag vill.
 

abatarphoto

Aktiv medlem
"Normal Photography" låter inte speciellt roligt.
Kreativitet är nyckelordet för intressant fotografering.

På tal om skuggor vid modellfotografering så kan det vara mycket häftigt med den typ av bilder. Jag gillar själv ofta hårt ljus med skuggor som gör bilden mer dramatisk.
 

Greg

Ny medlem
Bra svar

Jag giller din "Gör som jag vill attityd" (är det för många T? Jag tro också att fotografi "is in the eyes of the photographer.
 
ANNONS