Annons

Nån som är sugen på en utmaning?

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
Har ett dilemma..

Sitter och pysslar med ett foto jag tog hos en kompis för 1 tag sen. Nu är det en skugga på bilden jag blir galen på. Inte för det gör så mycket, men jag är lite manisk som människa, och irriterar mig kraftigt av en skugga bakom ett paraply på bilden.

Har försökt få bort den, men märker att mina ps kunskaper inte räcker till..

Dels skulle det vara bussigt att få hjälp, sen vore det skoj att se hur ni lyckas..

Är det nån som får bort den helt, tar jag gärna emot tiffen igen (utan skugga).. ;o)

finns här som en tiff>

http://www.fota.se/turaskugga.tif


/Tomas
 

tomasbz

Aktiv medlem
Här är en liten på fotot.. tänkte kanske lika bra att visa innan nån bestämmer sig för att ta hem en stor fil..
 

Bilagor

pallep

Aktiv medlem
Mitt firefox ballade ur och starta en quicktime när jag skulle ladda filen. Men testa göra om till 16 bitar och kör med klonstämpel satt till lighten och ta en källa på vänstra sidan där det är ljust och sedan dutta på med lagom pensel och lågt flow/opacitet.
 

pallep

Aktiv medlem
typ så här.

När man kladdat runt så kan man markera runt området där man ljusat upp och med lassot och slänga på lite feather/ludd och sedan köra lite gaussian blur för att jämna ut.
 

Bilagor

tomasbz

Aktiv medlem
För att inte min kompis ska få pms över bandbredden från sin sajt (som bilden ligger på), så tar jag ner bilden om ett tag..

Tack till alla i tråden....


/ med vh Tomas B
 

estranged

Aktiv medlem
Min variant...
Gjorde nog lite annorlunda än tidigare talare, tog mig dessutom lite friheter även med resten av bilden. Inte ultimat på någopt sätt, dessutom sitter jag på en väldigt okalibrerad skärm så viss reservation för färgerna.
Här är hursomhelst mitt resultat.
 

Bilagor

tomasbz

Aktiv medlem
Nog för jag har en kalibrerad skärm, men just nu hjälper det inte mig. har suttit så länge att jag trubbat av färgseendet..

dags att lägga sig och blunda 30 min.....


jag snöar alltid in på såna där ovesentliga saker, sen sitter man så länge att man tappar seendet lixom, så slår man upp fotot imorgon, så undrar man vad man pysslade med dagen innan...
 

pallep

Aktiv medlem
Sant, jag blev nästan yr av titta på alla nästintill lika rosa pixlar, tyckte man såg skuggor som inte fanns där. :)
 
ANNONS