Annons

Viebäck - någon mer som ska dit?

Produkter
(logga in för att koppla)

plusminusgurkan

Aktiv medlem
För några veckor sedan kom beskedet att man kommit in, så nu börjar man bli nyfiken. Finns det fler här på fotosidan som ska dit?
 

papperstrumpet

Aktiv medlem
Jag tackade nej. Tror mycket väl på fotoutbildningen, men är skeptisk mot att det är Pingstkyrkan som ligger bakom det. Ska avvakta och kanske söka igen nästa höst. Men lycka till och hoppas du får en bra tid!
 

schaki

Aktiv medlem
Kanske lite sent svar. Men om någon inför kommande läsår ska söka så kan det va informativt.

Jag gick allmän linje och läste foto som tillvalsämne mellan året 04-05.
Då var det en hel del mörkrum som gällde men nu har dem gått över och kör mig veterligen helt digitalt.

Skolan ligger mitt ute i skogen med Jönköping som närmsta söttre ort, Nässjö ligger 1.4mil från skolan och detä rdär man handlar mat m.m. och kanske även viss kamerautrustning på Hegethorns foto.
På tal om mat, kvällsmaten serverades (iaf när jag gick där) för tidigt - redan kl 17:00 om jag kommer ihåg rätt, vilket resulterar i att man hinner bli hungrig innan det är dags att sova.

Kommunikationer i from av kollektivtrafik är allt annat än bra. Jag har för mig att det inte går några bussar till skolan efter 18:00. De bussar som går stannar enbart till ute vid stora vägen och därifrån får man gå 1-2 kilometer.

De som kommer sent tillbaks till skolan efter en helgvistelse blev upphämtade av en inhyrd service-buss som sen körde dem ut till skolan.
 

Andrea Marunga

Avslutat medlemskap
Nu när du gått på Viebäck, skulle du vilja ge en liten utvärdering? För oss som eventuellt ska söka dit till nästa läsår? Uppfyllde utbildningen förväntningarna? Hur inriktat var det dokumentärt fotografi (för visst är det linjens huvudspår)? Har du sökt vidare till någon högre utbildning, eller vad gör du nu efteråt?
Och har du någon koll på statistiken när det gäller hur många som söker och hur många som kommer in?
 
ANNONS