Annons

Fotografisk bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fridafotograf

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Det är så här att jag verkligen vill bli fotograf men som det är nu så har jag inte någon utbildning över huvud taget inom det fotografiska området och för att komma någon stans och för att utvecklas så känner jag att jag skulle behöva gå någon utbildning av något slag.

De flesta kurser som finns att söka kräver att man han en viss utbildning innan oftast Foto A och B.

Jag undra om det är någon som vet om man kan läsa Foto A och B någon annan stans än på gymnasiet?

Eller finns det någon möjlighet att man kan läsa något som motsvara foto A och B så att man får behörighet att söka skolorna?

Mvh: Fridafotograf
 

barajagjohanna

Aktiv medlem
Jag vet att man kan läsa foto B på Komvux på vissa orter. Tyvärr inte där jag bor. Jag behöver också den kursen och skulle helst läsa den denna termin...
 

Shaggbom

Aktiv medlem
jag saknar också förkunskap inom foto så jag sökte till gotland och Hemse som jag fick rekommenderat av min kusin (han jobbar som fotograf)..det är en "grundutbildning" dock med riktigt bra förberedande utbildning låter det som.

jag var nere på antagningsdagarna och fick mig nyligen en plats.

Personerna som söker dit tror jag är allt från skapligt nybörjare till riktigt duktiga, så det är stor variation.

Jag börjar skolan nu den 3e september

Du kan ju kolla och eventuellt söka nästa år.

www.gotland.fhsk.se

klicka dig in på "fotokursen"

kanske bara är jag dock men det verkar vara nått fel på sidan just nu... funkar inte att klicka för mig iaf :)

Lycka till att hitta en utbildning som passar dig.

/Simon
 
ANNONS