Annons

timlönlön eller ersättning per bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Jag håller på och snickrar en hemsida för ett företag, och nu verkar det som att dom vill att jag ska ta lite bilder att lägga upp på deras hemsida. För hemside-jobbet får jag timlön, frågan är hur jag ska göra med eventuella bilder.

Vad är praxis?

Fråga som inte har med foto att göra:

Vet någon om man kan ta extra betalt för speciella funktioner man utvecklar för hemsidan?
Utvecklar avancerade funktioner i php, och tänkte att man kanske kan sälja sådana som en produkt, om dom vill ha dom specifika funktionerna.
Som jag ser det så är det ju inte bara tiden, utan även kunskapen som man ska ha betalt för.

Christoffer, som är tacksam för alla svar
 

lotelo

Aktiv medlem
Jag är just i samma situation och tog betalt för bilderna efter BLFs prislista för arbete med fotograferingen två halvdagar. Publiceringen ingår då i priset.

Arbetar annars mycket med asp tycker att ditt resonemang om att ta betalt för kunskapen är rimligt. Ta ut en bra timpeng för administration som återkommer i såna jobb och en bra peng för att utveckla funktionerna. Vet ju inte vad du tar för en hemsida förstås men om du vill kan du skicka ett mail så får du de priser som jag använder vad gäller databaser, web, foto och sånt.
/Lotta lotta@europe.com
 

Walle

Aktiv medlem
Tack för svaret! Jag skickar ett email om några timmar, måste iväg och reparera en av deras datorer nu :)
 
ANNONS