Annons

Sned bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Tilva

Avslutat medlemskap
Jag har tagit en bild som jag önskar vore så mycket bättre! Det lutar konstigt och jag blir irriterad när jag tittar på den men jag kan inte själv säga vad som är det största felet med den... Platsen gav mig mycket känslor men jag lyckades inte fånga något av det på bild...

Någon som kan komma med förbättringsförslag? Både hur man kan justera bilden och hur jag ska tänk nästa gång jag hamnar i ett liknande läge.

http://obj.fotosidan.se/obj/photo/12/12332a686b7444c2e19f479448adfd68.jpg
 

gsol

Avslutat medlemskap
Jag gör ett försök, vet inte om du kommer gilla det.

Tog bort distorsionen i bilden (använt vidvinkel?) som var ganska tydlig vid hustaket. Tyckte huset såg lite väl böjt ut.

Roterade bilden liiiite, ökade kontrasten och drog ner mättnaden. Tycker bilden blev lite lugnare nu, men vet förstås fortfarande inte om den speglar den känsla du pratar om.

Mvh
 

Bilagor

gsol

Avslutat medlemskap
För att svara på din andra fråga; vad du kan göra nästa gång...

Om jag hade tagit den bilden hade jag tagit den i stående format, grodperspektiv och tagit med mycket mer av himlen. Hade nog försökt gå närmre kvinnan också, men såklart handlar det bara om vad jag persoligen tycker ser bäst ut.
 

Tilva

Avslutat medlemskap
Vilken skillnad i "Lugn" på bilden! Att en liten rotering kan göra sån skillnad!

Vart hittar man det i photoshop CS eller Photoshop Elements?

Vi var ett gäng svenskar i ett riktigt slumområde så man ville ju inte gå fram och fota henne hur som helst. Det fick bli som det blev helt enkelt... Jag har beskurit bilden lite innan jag lade upp den och tog nog bort lite himmel då. Det skulle jag inte gjort då;-)

Tack för svaret!!
 

Graal

Avslutat medlemskap
Jag tycker bilden i den första versionen är ganska spännande. Att damen vänder sig tillbaka och tittar tillbaka (mot lutningen) ger bilden en balans somn inte finns i den raka bilden. Där "rinner" bilden istället ut på vänstersidan, inget stoppar där. Bara en tanke i all hast...
 
ANNONS