Annons

colorsync i iPhoto

Produkter
(logga in för att koppla)

dannenordahl

Ny medlem
Problem med att få rätt färger på bilder jag har redigerat i photoshop. Ska visst gå att lägga till rätt profil

inneslut colorsync-profil (bokruta)
Colorsync-profiler kan inte bäddas in i objekt om de inte kopierats till iphoto-biblioteket


Jaha? Var hittar jag dess profiler, har provat exportera en csf fil från photoshop och lagt den både i applications/iphoto/ och i rooten på mitt ~/Pictures/iPhoto Library/ men no luck. Har sökt förgäves på nätet också men inte kommit på hur jag ska få till detta.
Kanske är helt fel ute. Har även varit och sökt efter profilerna lokalt på datorn i application support men hittar dom inte. Någon som har koll var de ligger (kan säkert hitta dom på nätet) men var man ska lägga dom. "kopierats till iphoto-biblioteket" säger mig att man ska kopiera dem till ~/Pictures/iPhoto Library/ men men
 
Senast ändrad:

dannenordahl

Ny medlem
Kom på ett sätt som ordnar mitt problem men hade velat att iphoto skulle fixat det. La till profilen direkt till bilden så då går det ju att få rätt färger.
PS:Edit/Assign profile --> sRGB

Men jag tycker det är dåligt av iphoto att ha gjort det så krångligt att ändra i själva programmet.
 
ANNONS