Annons

Vilken skola ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

oldsong

Ny medlem
Hej!

Lider just nu av det bästa men jobbigaste problemet på länge. Idag kom det med posten ett brev som sa att jag blivit antagen till GF i Gamleby, vilket självklart gjorde mig riktigt riktigt glad.

Mitt problem däremot är att jag även är antagen till Kulturamas Högre Fotografiska Utbildning, och jag har väldigt svårt att reda ut tankarna kring vilken skola jag ska gå. Vill höra vad ni tycker om de olika skolorna och utbildningarna, fördelar och nackdelar (tänk inte på att Kulturama kostar pengar). Förhoppningsvis kan det hjälpa min tankegång.

Attans vilket problem.

/Anders
 

halebobp

Medlem
GF i gamleby räknas som ett projektår där du ska själv driva och göra egna projekt. Du har väldigt få lektioner och du ska även kunna en del när du börjar där. Dvs du ska ha gått nån grundutbildning innan eftersom du inte har sådanna lektioner. Du får mest handledning om dina bilder. Tanken är att man ska gå vidare till konsthögskolor efter utbildningen.
Om jag var du skulle jag välja kulturama. Den är väl 2-årig? Du har dessutom lektioner och bra föreläsare../Lisa-kom inte in på GF
 

oldsong

Ny medlem
Jag har redan bestämt mig för Gamleby. Har de antagit mig bedömer de att jag har de kunskaper som krävs sen tidigare. Inte för att jag gått någon skola men att jag då har självlärt det tekniska.

Sen stod jag inför samma problem med kulturama. De två åren där är uppdelade 1+1 där du söker dem separat. Jag hade inte kommit in på grund året utan direkt på påbyggnadsåret.

tack för svaret.
 

Misha

Medlem
Hej Anders,

det måste ha skett ett missförstånd. Du finns inte på min lista över antagna elever till den högre fotografiska utbildningen på Kulturama. Inte heller på reservlistan. Men jag hoppas att det inte spelar någon roll eftersom du ska gå på Gamleby.

Lycka till
 
ANNONS