Annons

fler scannerprogram..

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
har en gammal agfa snapscan 1236u. jag tycker scannerprogrammet man fick till suger fett. *lite putt*
kan man hitta bättre alternativ nånstans?

hälsningar christel.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Har du Scanwise eller ... hmm Fotolook? Agfa har två programvaror, Scanwise som är urkasst men enkelt och det andra (som jag har för mig heter Fotolook) som är hyggligt bra.
 

Estethia

Aktiv medlem
ja scanwise är det jag har nu.. *ryyyser*
fotolook var det jag är ute efter..
fast nu när jag laddade hem det så hittar inte fotolook min scanner.
och till just min modell finns tydligen bara scanwise. (varför varför.. den är så skiiit)

testade vuescan, men den hade inte riktigt det jag var ute efter. det finns i fotolook. descreen.
funkar skitbra, som jag minns.
vuescans filter funkade inte alls. :eek:(

kan jag få fotolook att hitta min scanner, eller är det kört?
har så dålig koll.. :eek:/
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag har originalskivorna till Fotolook. Du skulle kunna få dem om du vill, men jag kan inte lova att de funkar till din eftersom jag hade SCSI-varianten av 1236. "1236u" låter som om det är en USB-papparat va?
 

Estethia

Aktiv medlem
tjohoo! laddade ner fotolook 3.6 och den funkar utmärkt!!! jag får glada, nostalgiska vibbar och kan äntligen köra med descreen när jag scannar från tryckta bilder och programmet kommer ihåg mina inställningar osv osv.. *gilla*
nu kan jag äntligen slänga scanwise på sophögen där den hör hemma! ;o)

tack så mycket alla för hjälp och erbjudanden, och särskilt mattias som löste problemet på stört!! :eek:D
*glad*
 
ANNONS