Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameror använda vid "vårtecken"

Produkter
(logga in för att koppla)

Roben

Aktiv medlem
Hej Alla.

Temautmaningen Vårtecken fick in 92 bidrag.
Nu röstas det för fullt.

Jag har briljerat i excel och tagit fram de kameratyper som använts till vårtecken.

De som jag hittade har jag kategoriserat som;
Analoga
Digitala
Ej angivna

Är det här kamerasverige i ett nötskal?
Har de digitala tagit över redan?
 

Bilagor

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Det är nog lite väl att analysera användandet av digitalkameror utifrån de inlämnade bidragen. Det är givetvis en lägre tröskel med digitalbilder som slipper framkallas och skannas. Det kan i viss mån nog avspegla sig i bildkvalitén.

På skämt (ironiskt): Varför måste en del analysera allt... En del har visst hur mycket tid som helst...
 

Didgeridoohan

Aktiv medlem
Det kan kanske vara så att det inte hanns med något annat... Jag själv fotar nästan aldrig digitalt, men lånade en digitalkamera för att hinna få in ett bidrag till temautmaningen.

//Johan
 

Arleklint

Aktiv medlem
Om du har tid över kan du väl göra en motsvarande sammanställning utifrån medlemmarnas "kameraväskor", eller varför inte utifrån fotosidans samtliga bilder. Då kan man också kategorisera kameraval per motivkategori.

;)
 

Joker

Aktiv medlem
Kameraväskor är relevant. Den totala massan bilder är mindre relevant. Sedan kan man göra samma undersökning hos medlemmar i några "icke-webbaserad fotoklubbar" för att se om FS är representativ eller inte.
 
ANNONS