Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad var det för trick Bingo gjorde?

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag kollade på när Bingo plåtade med digitalt bakstycke nere på Fotomässan och han gjorde då några snabba trick i PS när han gjorde om bilden från färg till svart-vit, och efter detta gjorde ngt med HUE (eller vad det nu var) och fick till en riktig stuns i bilden. Någon som kommer ihåg vad det var för handgrepp han gjorde när han konverterade?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Bingo? Han brukar väl mest köra med Liquify-filtret? ;-)

Jag tror jag vet vad du menar men kommer inte ihåg vad det var. Jag har för mig att jag tänkte på att det var ungefär samma effekt som man får om man lägger på en svag oskarp mask med jättestor radie som många fotografer gör för att få upp stunsen. Men han hade en annan metod. Får se om jag kommer på det.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hmm. Vad jag kommer ihåg så var det ngt med Hue och sedan markera Colorize och en Etta i ngt fält som gjorde att han kunde få fram ngt speciellt val i en lång dropdown lista (fade??).. Mer än så kommer jag inte ihåg. :)
 

Pisces72

Aktiv medlem
Han....

...använde först en effekt och gjorde sedan "fade" på den effekten. Och då valde han "hard light" i listan. Testade det väl hemma men det funkar nog inte på alla bilder!

Tog en bild på damen i buren men vill ha ok från modellen innan jag laddar upp den här, där använde jag just "fade/hard light". Håll ögonen öppna!
 
ANNONS