Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skapa fotobok med rätt mycket text, finns det?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag skulle vilja göra en fotobok av en resedagbok. Det innebär att jag skulle vilja ha kanske 100 ord som kommentar till varje bild. Finns den typen av produkt att köpa?

Per.
 

befl

Aktiv medlem
Hej. Själv använder jag mig av Crimson och de har ingen begränsning i antal ord per sida. Du kan kombinera antal bilder och antal ord hur mycket du vill. Jag använder mig av dem för att göra en årsbok varje år. Förutom det är de snabba och har rimliga priser samt lättanvända. Mvh Benny
 

barabild

Aktiv medlem
Jag har använt Crimson, CeWe-fotobok och Pixum och samtliga fotoböcker tillåter obegränsad text. Även Photobox har obegränsad text och jag har gjort en bok även hos dem, men jag gillar inte deras användargränssnitt så därför har jag inte fortsatt med dem.

Mvh Leif
 

--Micke--

Aktiv medlem
Kanske finns en tråd någonstans men i vissa fall är ju inläggen gamla, så i detta sammanhang passar jag på att fråga er var ni får absolut bästa kvalitet på trycken? Finns det sedan också flera alternativ för tavlor, canvas m.m. är det bonus - men kvalitet som känns proffsig är ett måste. En första indikation är väl om det finns möjlighet att välja papper.

Just nu surfar jag och det finns med viss underdrift rätt många levernatörer :). Lite lat och ville höra om någon redan gått igenom ekluten (ett uttryck jag inte använt på länge men man blir trött av alla sidor och popup-rutor :).
 

barabild

Aktiv medlem
Kanske finns en tråd någonstans men i vissa fall är ju inläggen gamla, så i detta sammanhang passar jag på att fråga er var ni får absolut bästa kvalitet på trycken? Finns det sedan också flera alternativ för tavlor, canvas m.m. är det bonus - men kvalitet som känns proffsig är ett måste. En första indikation är väl om det finns möjlighet att välja papper.

Just nu surfar jag och det finns med viss underdrift rätt många levernatörer :). Lite lat och ville höra om någon redan gått igenom ekluten (ett uttryck jag inte använt på länge men man blir trött av alla sidor och popup-rutor :).

När det gäller kvalitet på bilder (både fotoböcker och förstoringar) har jag bäst erfarenhet av Crimson. Blurb var också bra men jag har bara använt dem någon enstaka gång
 

--Micke--

Aktiv medlem
När det gäller kvalitet på bilder (både fotoböcker och förstoringar) har jag bäst erfarenhet av Crimson. Blurb var också bra men jag har bara använt dem någon enstaka gång
Suddigt minne av att Blurb på något sätt är anknutet via avtal mot Lightroom. Att man kunde montera bok i i LR och sedan skicka beställnig med text o allt direkt till dem. Gäller det fortfarande (har LR5)?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Det finns många att köpa tjänsten hos.
Men om jag har förstått det rätt så finns det 6-7 tillverkare i Europa som de beställer ifrån.
 
ANNONS