Annons

Encore i CS6 ngn som använder det?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag blir skogstokig, hela tiden är det ngt som inte stämmer.

Är det ngn vänlig själ som begriper sig på Encore?

Använder CS6.
Exporterat ut en mpg & vaw ur PP, 1h 21minuter.
Tar in dem i Encore.

Försöker bränna en DVD med menyer o får felmeddelandet:
"internal software error:\vobulator\titleplanner\cvobuplanner.cpp, line 322"

Jo jag har Googlat men förstår inte vad som är problemet. De flesta verkar göra om menydelen o sen bara köra. jag har provat att starta om från början men det blir samma problem.

Ngn som har en hjälpande hand och idé?
 

PMD

Aktiv medlem
"internal software error" tyder på att det är ett programmeringsfel som triggas. Det kan vara svårt att komma runt utan att ändra i programmet.

Du kanske kan prova att ändra parametrarna för mpeg-exporten lite och se om det smiter förbi felet.
 

kiwi

Aktiv medlem
Encore är tyvärr satt på undantag, eftersom Adobe inte längre underhåller det. :-( Det är ju nästan ingen som använder dvd längre, åtminstone inte genom att bränna skivor själva. Jag använder det två gånger om året ungefär, för att hjälpa en vän.

Har du renderat filerna i förväg innan du bränner skivan?

Har du kontrollerat att projektet är okej? (»Check project«)

Har du provat att bränna bara filmspåret utan att ha några menyer?


/ Kiwi
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag provade med att starta om från början i Encore och BARA bränna DVD utan att lägga på menyer.

Check Project ger Title Remote Not Set.
Det har jag heller inte lyckats klura ut vad det betyder.

Väljer jag Build ....
Transcoding....
ngt mer...
Starting project ... aj aj

Internal software....

Snart ger jag upp o det blir ingen skiva..... :(
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag vet att det är lite omodernt med att leverera på DVD men det finns ett par fördelar.
Barnen kan inte liiika enkelt lägga ut materialet på nätet, för det får vi inte av upphovsrättsliga själ.
(Musikskoleproduktion med köpt material)

Det är väldigt enkelt för barna att ta med/kopiera en DVD till släkt o vänner.
Går den sönder så är det bara o bränna en ny.
 

kiwi

Aktiv medlem
Har du provat att bara bränna ut en »dvd image«, dvs en dvd-film fast som fil?

Har du provat med något annat videospår?

Nio timmars rendering i PP för en film på 1h22 låter lite väl länge, men jag vet inte vad du har för dator eller om det var något särskilt du gjort med videospåret. ;)


/ Kiwi
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ah
Du menar utan att använda Encore.... Nej det har jag inte provat.

En i5 quad från 2011.

I PP klipps det mellan 4 videospår och 3 stereo spår.
Där ljudet kommer från 2 Zoom och en av kamerorna.
Dessutom så är det MYCKET ljudnivåpill i spåren, konstant mer eller mindre när aktörerna talar.
 

kiwi

Aktiv medlem
Ah
Du menar utan att använda Encore.... Nej det har jag inte provat.
Nej, jag menade faktiskt inne i Encore. :) Förutom att bränna ut till dvd-skiva, kan man »bränna« till en dvd-avbild på datorn. Denna kan man sedan använda för att spela upp som en dvd-skiva eller bränna till en riktig dvd-skiva.


/ Kiwi
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Brände en skiva o körde i datorn.
Funkar utmärkt.... men utan menyer då....
Tanken med menyvalen är att man skall kunna hoppa till scen x o stolt visa farmor när man kommer in på scenen.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Nej, jag menade faktiskt inne i Encore. :) Förutom att bränna ut till dvd-skiva, kan man »bränna« till en dvd-avbild på datorn. Denna kan man sedan använda för att spela upp som en dvd-skiva eller bränna till en riktig dvd-skiva.


/ Kiwi
Ah en Image?
Nej det har jag aldrig provat.
Testar....

Jag uppskattar verkligen varje strå av hjälp!
 

kiwi

Aktiv medlem
Om du vill, så kan du skicka filen till mig så kan jag ju se om det fungerar hos mig. Du behöver inte skicka video- och ljudmaterial, bara själva filen från Encore. Kanske kan jag se om din lösning har någon brist. :)


/ Kiwi
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Om du vill, så kan du skicka filen till mig så kan jag ju se om det fungerar hos mig. Du behöver inte skicka video- och ljudmaterial, bara själva filen från Encore. Kanske kan jag se om din lösning har någon brist. :)


/ Kiwi
Hur gör delar man det?
Jag har inget problem med att dela grundfilerna med dig.
Men jag får inte lägga ut dem öppet på nätet.
 
ANNONS