Annons

Lightroom Classic CC vs Lightroom CC (2015)

Produkter
(logga in för att koppla)

Markus-L

Aktiv medlem
Hej!

Vad är skillnaden mellan Lightroom Classic CC vs Lightroom CC (2015)? Inte det nya CC utan de två versionerna som finns för stationärt bruk.

När jag använde mig utav Lightroom (2015) av misstag, då bägge är installerade på datorn, såg jag att det saknades massa filer. Insåg tillslut att det fanns ytterligare en version av den klassiska nämligen Classic CC. Lägger med en skärmdump från CC

Varför?

Vågar inte avinstallera Lightroom (2015) heller utan att få svar. Satt nämligen och jobbade i det med en massa ändringar för att sen se att inget ändrades till Classic CC.

Känns sjukt krångligt med alla namn iaf =)
 

Bilagor

thommya

Aktiv medlem
Tack!

Om jag tolkar det rätt ska jag använda lightroom classic CC och kan avinstallera lightroom (2015)?
Hej

Man kan välja att ta bort äldre versioner i samband med installation av nya Lightroom Classic CC.
Gör man inte det, så kommer den gamla versionen Lightroom CC (2015) att finnas kvar. Se bifogad bild... Och anledningen till att man får valet, är väl för att det inte går att backa tillbaka till Lightroom CC (2015) från Lightroom Classic CC.

Så länge du inte gjort några ändringar på foton eller importerat nya foton efter uppgradering till Lightroom Classic CC i Lightroom CC (2015), är det bara att avinstallera den.

Och om du gjort ändringar mm i Lightroom CC (2015), kan du använda funktionen exportera som katalog, och sedan importera denna katalog till nya Lightroom Classic CC.
Jag kan beskriva mer i detalj om du väljer att göra denna "synkning".

Avistallerar gör du via appen Creative Cloud.

Thommy
 

Bilagor

Markus-L

Aktiv medlem
Hej

Man kan välja att ta bort äldre versioner i samband med installation av nya Lightroom Classic CC.
Gör man inte det, så kommer den gamla versionen Lightroom CC (2015) att finnas kvar. Se bifogad bild... Och anledningen till att man får valet, är väl för att det inte går att backa tillbaka till Lightroom CC (2015) från Lightroom Classic CC.

Så länge du inte gjort några ändringar på foton eller importerat nya foton efter uppgradering till Lightroom Classic CC i Lightroom CC (2015), är det bara att avinstallera den.

Och om du gjort ändringar mm i Lightroom CC (2015), kan du använda funktionen exportera som katalog, och sedan importera denna katalog till nya Lightroom Classic CC.
Jag kan beskriva mer i detalj om du väljer att göra denna "synkning".

Avistallerar gör du via appen Creative Cloud.

Thommy
Tack! nu är gamla versionen borta.

Tyvärr hade jag redan gjort en stor miss och fick för några veckor sedan manuellt ordna med ny katalog. Man lär sig =)
 
ANNONS