Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Något man gjort men inte minns hur!?

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Hej

Hoppas att någon skulle kunna hjälpa mig med mitt enorma dilemma :(

Jag sitter med en bild av ett barn som jag retusherat och ordnat till. Mamman har sett denna bilden och vill jättegärna att jag printar upp ett ex åt henne!

Problemet ligger i att detta är en bild som jag sedan tagit ner i storlek 800*600 så att printa på det blir inte kanon direkt! Och jag kan bara inte skapa samma känsla effekt som den ska vara!
Kan man på något sätt se vad som blivigt gjort med ens bild i PS så att man får ett humm om vad man kan ha gjort ?

Tackar på förhand!

Om du har ställt in dina prioriteringar i ps rätt så har du markerat preferences - history log och kan öppna bilden i ps och klicka på file - file info - history så (tadaa!) får du se vad som gjorts.

photonicdelousions skrev:

Problemet ligger i att detta är en bild som jag sedan tagit ner i storlek 800*600 så att printa på det blir inte kanon direkt! Och jag kan bara inte skapa samma känsla effekt som den ska vara!
Kan man på något sätt se vad som blivigt gjort med ens bild i PS så att man får ett humm om vad man kan ha gjort ?

Tackar på förhand!

Om du har redigerat en bild och sparat och stängt den finns det ingen chans att se vad du har gjort för redigering på den efteråt.

History sparas inte med bildfilen, den skulle bli enormt stor i sådana fall.

Eller jag kanske missförstår frågan eftersom jag inte förstår Magnus svar heller.

Magnus menar nog att du kan gå in under inställningar i Pshp (Ctrl + K) och ställa in som bilden visar...

Bilagor

• händelse.gif
    händelse.gif
    11.2 KB · Visningar: 402
Då får du upp denna info under arkiv>filinformation...

Såvida du inte sparat via spara för webb, då försvinner ju exif-informationen...
Men då kan du spara infon som ett textdokument

Bilagor

• info.gif
    info.gif
    5.5 KB · Visningar: 400
Ja detta var super verkligen, synd bara att man inte visste detta innan!

Men den lilla .txt filen man har som sparar infon, blir den megastor tillslut eller? den är bara på 1kb nu så det är rätt lugnt :)

Tack alla !

ANNONS
Götaplatsens Foto