Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag mötte Lassie (fotorelaterat)

Produkter
(logga in för att koppla)

Chasid

Aktiv medlem
Under den här rubriken tänkte jag att ni skulle skriva era fotorelaterade "Jag mötte Lassie historier", gärna så invecklade som möjligt i bästa "Jag mötte Lassie" stil.

Min farfars och farmors sons systers son var lekkamrat med Lars Tunbjörk på Dammsvedjan i Borås och min mormors äldsta dotter, hennes svärson och två barnbarn bodde granne med familjen Tunbjörk på Dammsvedjan i Borås.

Med detta lämnar jag över stafettpinnen till nästa person!
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Handen som mitt avtryckarfinger sitter på har skakat hand med Kjell Lönnå. Det ni!

BTW: Fingret börjar lukta lite illa nu så här 9 år senare.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Min bror har blivit påkörd av Cavalli Björkman (Finansmannen) i 70 km i timmen vid svävarterminalen i Malmö.

Och NEJ, han hälsade aldrig på honom på sjukhuset efteråt.


Edit: tog bort ordet "skitstövel" före namnet Cavalli Björkman
 

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
Inte så långa eller komplicerade tyvärr... Jag har suttit vid samma bord som Ken Rockwell och jag känner en som är Hovfotograf åt vår kung.
 

paco

Aktiv medlem
Inte fotorelaterat men jag hade simmaren Lars Frölanders pappa, Arne, som klassföreståndare på flygteknikerutbildningen i Västerås. Detta var 92 efter OS i Barcelona.
 

jorgene

Aktiv medlem
Jag mötte fotomodellen Kate Moss i London för några veckor sedan. Kameran? I tryggt förvar i min ryggsäck... :)
 

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Pamela Anderson frågade mig om jag ville ta hennes nya bilder till Playboy. Men jag sa att jag inte hade tid. Det var en fotbollsmatch i div.4 som skulle fotas just då.
 

David G

Aktiv medlem
Jag har vinkat till Gorbatjov, tog en suddig bild också

En gång när jag var liten var uppsalamaffians frontfigur nicklas b hemma hos mig och fikade, han förklarade att han kunde bli "lite putt" om saker inte gick som han ville.
 
Senast redigerad av en moderator:

Magnus W

Aktiv medlem
Jag har plåtat klassbilder på Adolf Fredriks musikskola för många år sedan. En av eleverna var Carola Häggkvist.

-- MW
 

JMScanner

Aktiv medlem
under ett fotouppdrag förra året kom jag så nära vår kära konung att jag råkade få ett par bilder på ca 20cm avstånd....man kan fasen räkna nackhåren på korten...

sedan har jag även råkat välta omkull Margaretha Winbergs matbricka på Gotlandsfärjan för ca 10 år sedan...hon svor åt mig med
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Mormor, morfar, farmor, farfar, mamma, pappa och min syster utgör bilden "Tre generationer" i "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson. Själv sitter jag och storgråter ett par meter utanför sökaren, för jag ville fan inte va med :D Var ju inte tillräckligt gammal för att förstå det där.

Syster och jag fick ju iaf var sitt signerat ex, och jag fick iaf bygga hans badbrygga förrförra året, så man kan väl säga att det jämnade ut sig :)
 

Graal

Avslutat medlemskap
Jag var enväldig jury i en fototävling på Högstadiet i Lessebo och den jag korade som klar vinnare var Charlotte (Nilsson) Perelli. Hade ingen aning om att hon också kunde sjunga då.

Jag har också fikat med Joe Labero, snackat filmprojekt med Staffan Hildebrand, utbildat mig hos Jan Troells stillbildsfotograf, sett Oscars-pristagaren Sven Nyqvist utanför Konsum i Mörbylånga, tävlat mot Anders Gärderud, är barnbarn till mästaren som lärde Gary Cooper blåsa glas, hjälpt glaskonstnären Bertil Wallin när han nödlandade i ballong, klappat superhästen Ego Boy, fått diplom med Christer Strömholms och Ralph Nyqvists namnteckningar, höll som 5-åring på att bli nertrampad när Tore Skogman uppträdde inför en fanatisk publik. Min bror har också graverat glas med Jokkmocks-Jocke och Hassla-kometen som sjönsjungande/spelande kompajoner vid sin sida och Jocke kunde för sitt liv inte uttala Hassla-kometens namn. det blev "Hassla-kommittén" på härlig norrländska.
Dessutom mötte jag Christoffer Barnekow på Gustav Adolfs Torg i Malmö för tre veckor sedan.

Så det så!
 

hansen2

Aktiv medlem
Jag hade Pekka Lindmarks gamla avlagda benskydd när jag lirade hockey för en sisådär 25 år sedan :)

/Johan
 
ANNONS