Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Err 99 Tamron 28-75

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterWem

Aktiv medlem
Får fram det ständigt nu på min eos 400d. ingen oxid på kontakterna, då jag endast tagit 1000 bilder och haft kameran i en månad. Funkat perfekt tidigare tills jag idag testat ett canonobjektiv. Canonobjektivet funkar bra. Testar för tillfället att ha av batteriet plus backup-batteriet av en stund. Blir galen!

Jag hade också krångel med Err99 tidigare. Dock med Sigma-opbjektiv.

Får du Err99 oavsett val av bländare? Jag kunde använda största bländaröppning men gick jag ner ett steg så krånglade det hela direkt.

Mitt Sigma-objektiv kunde uppdateras så nu fungerar det som det ska. Hör med generalagenten för Tamron, Focustrading, om de kan åtgärda felet. Du hittar kontaktinfo på www.tamron.se

Har nu fått tillbaks objektivet från servicen fungerande igen :D

Så här skrevs det om det:
"Testad i flera dagar utan anmärkning. Justerade ändå kontaken till bländar-fpc (satt litet dålig)"

ANNONS
Götaplatsens Foto