Annons

Äldre Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Hallå!

Jag har gett mig på att börja samla äldre Nikonprylar. Egentligen sådant som jag drömde om som liten men inte kunde köpa.

Jag fick en EM med 50/1.8E, 135/2.8E samt blixten SB-E av mina föräldrar i 12-årsåldern så nu tänkte jag börja lite försiktigt med att få ihop en komplett uppsättning "Series E"-samling.

Har ni något utöver ovan 4 nämnda objekt, hör gärna av er till mig. Grejjerna bör vara i MYCKET gott skick.

/Hasse

Tyvärr har jag inga grejer åt dig. Men jag måste säga att jag gillar det du gör!! hoppas du får en komplett samling en vacker dag!

Mvh. Nicklas

Jo jag tror det kan bli kul det här!

Vid sidan av kommer jag att leta efter FM2, FA, MD-12 och ev FG(-20). En F3+MD-4 är på väg med posten(hoppas jag).

Dessa objekt behöver man INTE höra av sig om i nuläget... :)

/Hasse

Välkommen till oss kamera samlare :)

Jag har ett Canon F1 (old) system som samling, mest för att jag hade ett sådant system i min ungdom på 70 talet.

Jag har köpt det mesta av mina prylar på e-bay (USA), marknaden är väldigt stor där, och det är lättast att hitta exemplar i mint condition over there.

Men priserna är på väg upp på fina exemplar, speciellt gamla mekaniska proffshus, fina exemplar av Nikon F och F2 börjar kosta skjortan, så det är hög tid att börja samla nu innan priserna skjuter i höjden.

Här i Sverige har folk inte förståt värdet på gamla kameror ännu, så här kan man göra riktiga klipp, men det är väldigt sällsynt med extremt fina exemplar.

Här är en länk till en väldigt seriös vintage camera handlare i USA som jag handlat mycket av min samling ifrån.....

http://search.ebay.com/_W0QQsassZswordsnswordsQQhtZ-1

Lycka till med din samling.

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto