Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Ändra/Scrolla visning av bildramen

Produkter
(logga in för att koppla)

Pinballark

Aktiv medlem
Hej.

Har en fråga angående hur man ändrar bildstorlek på skärmen.
Att ändra själva bilden kan ju göras med bla:Ctrl+0 eller Ctrl+Alt+0
Men jag vill snabbt kunna ändra hela ramen som bilden sitter i, alltså den blåmarkerade ramen där filens namn står uppe till vänster och där man i högra hörnet kan sänka eller stänga bilden...kort sagt windowsfönstret.
Jag är så less på att behöva söka efter ett hörn och sen dra den till liten storlek.

Ofta så har man ju många bilder på skrivbordet och dom åker upp o ner för att man ska plocka/kombinera från dom.

Innan PS så jobbade jag mycket i paint shop pro, och där kan man smidigt med musen scrolla hela bildramen upp och ner, och att innehållet följer ramens stolek.

Tack
Stefan Ljungström

Så här

Hej.

Har en fråga angående hur man ändrar bildstorlek på skärmen.
Att ändra själva bilden kan ju göras med bla:Ctrl+0 eller Ctrl+Alt+0
Men jag vill snabbt kunna ändra hela ramen som bilden sitter i, alltså den blåmarkerade ramen där filens namn står uppe till vänster och där man i högra hörnet kan sänka eller stänga bilden...kort sagt windowsfönstret.
Jag är så less på att behöva söka efter ett hörn och sen dra den till liten storlek.

Ofta så har man ju många bilder på skrivbordet och dom åker upp o ner för att man ska plocka/kombinera från dom.

Innan PS så jobbade jag mycket i paint shop pro, och där kan man smidigt med musen scrolla hela bildramen upp och ner, och att innehållet följer ramens stolek.

Tack
Stefan Ljungström

Gå in på Edit - Preferences - General. Kryssa i "Zoom resizes window".

Tusen tack!

Visste väl att det skulle vara så enkelt...
Ska ta o gå igenom samtliga grund-inställningar en gång för alla, kommer kanske att hitta mer nyttigt att ändra för mina personliga favoritinställningar.

/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto