Annons

Är det någon som bor i närheten av Kinnekulle/Götene/Hällekis

Produkter
(logga in för att koppla)

CallMeKenneth

Avslutat medlemskap
Jag och familjen ska fira midsommar i närheten av Hällekisoch jag tar naturligtvis med mig kameran. Omgivningarna runt Kinnekulle och Vänern är både historiskt intressanta och mycket vackra. Det skulle vara roligt att få sällskap av någon med god lokalkännedom för en fotoexkursion någon av dagarna i helgen, lördag företrädesvis.
Alternatvit om någon känner till omgivningarna men inte kan komma loss kan ni komma med lite tips här i tråden.

Kennet
 

Björkhult

Aktiv medlem
Jag och familjen ska fira midsommar i närheten av Hällekisoch jag tar naturligtvis med mig kameran. Omgivningarna runt Kinnekulle och Vänern är både historiskt intressanta och mycket vackra. Det skulle vara roligt att få sällskap av någon med god lokalkännedom för en fotoexkursion någon av dagarna i helgen, lördag företrädesvis.
Alternatvit om någon känner till omgivningarna men inte kan komma loss kan ni komma med lite tips här i tråden.

Kennet
Hej!

Prova att åka till Munkängarna.
 

nonno

Aktiv medlem
Passa på att besöka Hellekis Säteri och ät deras goda ramslöksoppa med nybakat bröd till.
Jättegott och härlig miljö.
 

CallMeKenneth

Avslutat medlemskap
Det blev både soppa och munkängar

Hej,
Tillbaka i stan igen. Det blev både ett besök på Munkängarna och soppa på Hällekis Säteri. Otroligt vad det doftade Ramslök i lövskogarna, det var nästan bedövande. Tyvärr hade både ramslöken och Guckusko blommat ut men det var ändå fantastisk vackert. Jungfru Maria Nycklar blommade dock och var härliga att få se.

Soppan var utsökt också :) Tack för tipsen!

//Kennet
 

nonno

Aktiv medlem
Hej,
Tillbaka i stan igen. Det blev både ett besök på Munkängarna och soppa på Hällekis Säteri. Otroligt vad det doftade Ramslök i lövskogarna, det var nästan bedövande. Tyvärr hade både ramslöken och Guckusko blommat ut men det var ändå fantastisk vackert. Jungfru Maria Nycklar blommade dock och var härliga att få se.

Soppan var utsökt också :) Tack för tipsen!

//Kennet
Kinnekulle är ett fantastiskt område och det går att hitta motiv i stort sett överallt. Jag glömde nämna Österplana hed, men Munkängarna är också fint. Nog är det en bedövande doft från ramslöken, nästan kväljande till slut. :)
Vad kul att ni tog en sväng till Hellekis säteri. Vackra trädgårdar och ett trevligt matställe. Jag var där senast för 2 år sedan, snart är det dags att återvända igen för några dagars fotografering.
Du lägger kanske upp lite bilder därifrån så småningom?
/Nonno
 
ANNONS